Total Diz Protezi Nasıl ve Ne Zaman Yapılır?

Total diz protezlerinin amacı eklem bölgesindeki hareketin tam olarak sağlanabilmesi için yapılır. Özel parçalar kullanılarak yapılan yapay eklem ile birlikte hasta konforlu yaşamına tekrar kaldığı yerden devam eder.

Total Diz Protezi Ne Zaman Yapılır?

Total diz protezi yapılırken öncelikli olarak hastanın yürüme, merdiven çıkma gibi günlük olarak yapması gereken ihtiyaçların yerine getirilmemesi durumu göz önünde bulundurulur. Dizlerde meydana gelen ağrı özellikle gece uykudan uyandıracak kadar şiddetli ise bu durumda uygulanır. Uygulama genelde yaşa bağlı olduğundan dolayı tercih 60–80 arası olarak tercih edilir. Fakat diğer durumlarda da erken yaşlarda protez uygulaması yapılabilmektedir.

Mersin ortopedi uygulaması için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Total Diz Protezi Nasıl Yapılır?

Total diz protezi ameliyatları günümüzde oldukça başarılı bir şekilde uygulanmaktadır. Hastanın yaşam konforundan çok fazla bir şey kaybetmemiş olduğu bu işlem anestezi alında yapılır. Bunun içinde uygulamanın yapılması için ihtiyaç duyulan donanım ve uzman doktorun olması gerekir. Mersin bu alanda oldukça başarılı işlemlere imzasını atmış olan bir şehirdir. Bu şehirde hizmet veren Mersin ortopedi doktorları her zaman hastalarına güvenli çözümler sunmuştur.

Diz protezi ameliyatları dizin ön kısmından düz olarak yapılan yaklaşık olarak 12 cm’lik kesi ile yapılır. Uygun olan ölçülerdeki protez parçaları kemik çimentosu gibi dolgu malzemeleri kullanılarak kemik yüzeye tutturma işlemi sağlanmış olur. Ameliyatın ortalama olarak tamamlanma süresi 1 saattir. Bu da yapılan işlem ve süresine bakıldığında oldukça başarılı bir süreçtir.

Total Diz Protezi Nasıl ve Ne Zaman Yapılır?

Diz Protezi Ameliyatının Komplikasyonları Nelerdir?

Diz protezi ameliyatı sonrasında komplikasyon oluşma riski oldukça düşüktür. En sık görülen durum ise bacakta olması gereken kan akımının yavaş olması ve doğal olarak pırtı oluşmasıdır. Bu durumun önlenmesi amacıyla da cerrahi işlem sonrasında hastaya kan sulandırıcı ilaçlar verilir.

Total Diz Protezi Sonrası Süreç

Protez uygulaması sonrasında hastaların tamamına yakında ağrı ortadan kalkar ve günlük yaşama dönüş sağlanabilir. Hastaneden taburcu olunduktan sonra destek kullanılarak evde yürüyüşlere başlanır ve zorlayıcı hareketler olmadan spora başlanabilir. Her ne kadar başarılı bir süreç olsa da iyileşme süresi ve süreci kişiden kişiye değişiklik gösterir.

Mersin menisküs tedavisi için bizimle https://drfatihkemal.com/ adresinden iletişime geçebilirsiniz.