Robotik Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Yapılması Gerekenler

Op. Dr. Fatih Kemal Doğan, diz eklemi konusunda çeşitli şikayetleri olan bireyleri hastanedeki kliniğinde muayeneye kabul etmekte ve en gelişmiş teknolojik robotik araçlarla gereken tedavi sürecini başlatmaktadır. Doğan’ın robotik diz protezi ameliyatı sürecinde kullandığı gelişmiş sistem NAVIO, cerrahların kendi bilgi ve deneyimlerini ancak teoride mümkün olabilecek düzeyde prosedüre aktarmasını mümkün kılar.

Yapılan araştırmalar, geleneksel protez ameliyatı olan bireylerin en az yüzde 20’sinin, protez işlevi ile ilgili ciddi şikayetleri olduğunu ortaya koyuyor. Bu şikayetler ne yazık ki hastanın yüksek oranda para harcamasına rağmen gündelik yaşam pratiklerinde bir türlü istediği konfora sahip olmamasına sebep oluyor. Yeni nesil robotik diz protezi ameliyatını tercih edenler, çok daha kısa sürede iyileşmenin gerçekleştiğini ve aynı zamanda hemen ertesi gün rehabilitasyon sürecinin başlayabildiğini görmektedir.

Robotik Diz Protezi Ameliyatı Sonrası Ne Olur?

Geleneksel proteze göre robotik protezin aşağıdaki avantajları sunduğunu söylemiştik:

1. Daha küçük kesikler ile implantın yerleştirilme şansı
  2. Daha hızlı iyileşme süresi
  3. Daha kısa operasyon süresi
  4. Operasyon ve sonrasında diz bölgesinde daha az acının hissedilmesi
  5. Operasyon sonrasında daha doğal diz hissi
  6. Daha uzun ömürlü sonuçlar

Robotik diz protezi ameliyatı sonrasına geçmeden önce, özellikle diz eklemi kireçlenmesi probleminin 55 yaş ve üzeri bireylerde yaygın bir şikayet olduğunun altını çizmekte fayda var. Yaş ilerledikçe iyileşme bakımından daha düşük performans gösteren hücrelerin bu operasyondan sonra çok yorulmak zorunda bırakılmaması, hastanın yaşam enerjisi ve kalitesini doğrudan etkileyecektir.

Yukarıdaki temel avantajlar çerçevesinde Op. Dr. Fatih Kemal Doğan’a tedaviye gittiğinizde ve süreci tamamen size özel olarak tasarlanmış ameliyat planı çerçevesinde tamamladığınızda, aşağıdaki aşamalardan geçeceksiniz:

1. Öncelikle ameliyat sonrasında diz eklem bölgenizdeki ağrının son derece minimize edildiğini fark edeceksiniz. Ameliyat son derece küçük kesikler ile gerçekleştiğinden ve implant yerleşiminin nokta atışı şekilde tamamlandığından dolayı, büyük ihtimalle enfeksiyon gibi bir problem de yaşamayacaksınız.
  2. Ameliyat sonrasında hareket alışkanlıklarınızı en iyi ve doğru şekilde geliştirebilmeniz için başlayan rehabilitasyon süreci, geleneksel protez ameliyatlarından sonraki sürece göre çok daha kısadır. Bunun temel sebebi elbette ağrı hissetmemeniz ve çok kısa sürede iyileşme sağlanması. Elbette ameliyattan hemen sonra bir süre anestezinin etkisini duyacağınızı da söylememiz gerekiyor. Bölgesel anestezi uygulaması acı hissetmemenizi sağlamak üzere prosedür boyunca uygulanmış olacak.
  3. Rehabilitasyon mutlaka bir uzman eşliğinde gerçekleşmelidir. Diz bükme hareketi, bacak kaldırma ve indirme hareketleri ve diğer egzersizler kıkırdak doku ile implantın kaynaşmasını, sizin bu yeni dokuyu kullanabilir hale gelmenizi sağlar.
  4. Diz egzersizleri ile ilgili detaylı bilgi ve liste almak için doktorunuz ile iletişime geçmeyi unutmayın.

Robotik Diz Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Etmeliyim?

Diz kireçlenmesi gündelik yaşam akışınızı çok ciddi oranda etkileyen bir problemdir. Küçük ağrı ve diz problemlerinde ağrı kesici ilaçların ve fizik tedavilerin uygulanması oldukça yaygındır. Kimi zaman eklem içerisine uygulanan enjeksiyonlar ya da dizlik kullanımı da küçük ağrı ve şikayetleri gidermek için tercih edilir. Fakat diz eklemi ile ilgili ciddi şikayetlerin olduğu bir durumda bu tür yöntemleri kullanmak hasta ve cerrah için yanlış bir tercih olacaktır.

Çünkü hastanın diz bölgesindeki rahatsızlıkları müdahale edilmedikçe artar. Diz eklemindeki kıkırdak doku her geçen gün daha da aşınmaya devam eder ve gerçekleşmesi gereken prosedürün yoğunluğu yükselir. Dahası, yapısal olarak çok daha bozuk bir diz eklemi ile karşılaşan cerrahın kısmi robotik protez gerçekleştirme şansı tamamen kaybolur ve tam teşekküllü bir robotik protez gerçekleştirilmek zorunda kalınır.

Ağrılar Devam Ediyor Mu?

Robotik diz tedavisi sonrasında kilo vermenize rağmen ağrılar devam ediyor mu? Genellikle, diz eklemine fazla yük binmesine sebep olan ağrılar kilo vermeniz ve robotik tedavinin gerçekleşmesi ile birlikte sona ermelidir. Dikkat etmeniz gereken temel şey, kilo vermenize rağmen ağrıların sürüp sürmediğidir. Diz ekleminizde bir ağrının sürmesi, robotik tedavinin doğru şekilde gerçekleştirilmemiş olduğu anlamına gelebilir. Bu yüzden tercih ettiğiniz doktorun yeterince güçlü araçlardan yararlandığından ve alanında deneyimli olduğundan emin olmalıdır. Op. Dr. Fatih Kemal Doğan, sektörün en gelişmiş sistemlerinden biri olan NAVIO ile robotik diz cerrahisini gerçekleştirmekte ve çok sayıda hastanın rahatsızlıklarını çözüme kavuşturmaktadır.

Doğal Diz Hissine Yeterince Sahip Değil Misiniz?

Robotlar ve bilgisayarların implant sürecine temel katkısı, implant yerleştirilecek bölgenin nokta atışı şekilde hesaplanmasını sağlamalarıdır. Dolayısıyla doğal diz hissi bu kapsamda maksimize olur ve hasta robotik diz cerrahisi sonrası çok daha konforlu hisseder. Fakat sizin için bu his yeterince güçlü değilse doktorunuzdan randevu alarak bu durumu görüşmenizi tavsiye ediyoruz. Robotik sistemlerin yeterince profesyonel olarak kullanılmaması ya da teknolojik bakımdan yetersiz kalan sistemlerden yararlanılması, kimi zaman sonuçların talep ettiğiniz doğrultuda gerçekleşmemesine sebep olabilir. Bu durumda Op. Dr. Fatih Kemal Doğan’a başvurarak robotik diz revizyon protez sürecine başlayabilirsiniz.