Robotik Diz Cerrahi Nedir?

Op. Dr. Fatih Kemal Doğan, aktif olarak Mersin’de, Ortadığu Hastanesinde hizmet vermeye devam eden ve özellikle robotik diz cerrahı alanında yüksek teknolojili gereç ve yöntemleri kullanarak kesin çözümler üretmeye odaklanan bir uzmandır. Robotik diz cerrahi, halk arasında kireçlenme olarak tabir edilen ve diz ekleminin kıkırdak dokusunun aşınması ile hareket kabiliyetinin kısıtlanmasına sebep olan hastalığa çözüm olarak üretilmiştir. Özellikle son beş ile altı yıldır protezin yerine kullanılmaya başlanan bu cerrahi türü, daha hızlı iyileşme sağlayan, daha kesin ve daha az geç komplikasyon ihtimali sunan mükemmel bir çözüm olarak gösterilebilir.

Robotik Cerrahi Faydaları Nelerdir?

Robotik diz cerrahi, cerrahın eğitimi ve deneyimini en iyi şekilde hasta üzerinde uygulayabilmesini sağlayan birtakım tanı, haritalama ve robotik araç üretimi süreçlerini kapsar. Bu süreçlerin hasta için sağladığı temel faydalar ise aşağıdaki gibi sıralanabilir:

1. Robotik diz cerrahi, hastanın rehabilitasyon ya da iyileşme sürecini çok daha kısa bir süre içerisinde atlatmasını sağlar ve normal hayat akışını mümkün hale getirir.
  2. Robotik diz cerrahi süreci, operasyon süreci boyunca ve operasyon sonrasında ağrı ve yara izinin minimize edilmesini sağlar. Bu sayede yaşam kaliteniz artarken ekstra komplikasyonların meydana gelme riski azalmış olur.
  3. Tomografi gerektirmeyen robotik diz cerrahi süreci, insan sağlığı için son derece zararlı olan ve mümkün olduğunca kaçınılması gereken radyasyonu tedavi üçgeninden çıkarır. Bu sayede daha sağlıklı ve neredeyse herkese hitap edebilen bir diz cerrahi prosedürü ortaya koyulur.
  4. Enfeksiyon oranları robotik diz cerrahi tedavilerinde son derece düşüktür. Düşük enfeksiyon oranlarının temel sebebi cerrahın tüm hünerlerini prosedür üzerinde gösterebileceği ekstra teknolojik araçların varlığı ve çok daha küçük kesiklerle süreci tamamlayabilme şansıdır. Bütün bunlar, robotik diz cerrahinin yaşı görece çok daha büyük olan hastalar için de uygun olmasını sağlamaktadır.
  5. Protez yerleşiminin doğruluğu, diz cerrahi süreçlerinin sunduğu çözümün kalıcılığını belirler. Dolayısıyla, robotik diz cerrahinin üst düzey 3D modelleme ve haritalama sistemlerinin sağladığı doğruluk oranı hasta memnuniyeti ile sonuçlanacaktır.
  6. Tomografinin yokluğu, standart protez tedavilerinde ekstra maliyete sebep olan bir kalemin ortadan kalkması anlamına gelmektedir. Bu da gereksiz maliyetlerden kurtulmuş bir süreç anlamına geliyor.
  7. Çok daha kısa süreli hastanede kalış sürecinden yararlanan hastalar, taburcu olduktan sonra kolayca yaşamlarına devam edebilirler. Kısa süreli hastanede yatışın temel sebebi ise iyileşmenin kısa sürede gerçekleşmesi ve kesiklerin çok küçük olması.
  8. Geleneksel protez işlemlerinde tedavi süreci çok daha uzu sürmektedir. Robotik diz cerrahi operasyon süresini de kısaltır.

Robotik Diz Cerrahi Kimlere Uygun?

Robotik diz cerrahi, kireçlenme, diz ağrısı, dizde sertlik ya da sürekli acı gibi şikayetlerle doktoruna başvuran ve doktorundan kireçlenme tanısı alan herkes için uygun olabilmektedir. Özellikle 55 yaş ve üzerinde kireçlenme şikayetinin yoğun bir şekilde arttığını ve kıkırdak dokusunun hızlı bir şekilde tahriş olduğunu söylemek mümkün. Bu durum, özellikle bu yaş grubundaki bireylerin robotik diz cerrahi çözümlerini araştırmasına sebep olmaktadır. Peki, robotik diz cerrahi herkes için uygun mu? Kimler robotik diz cerrahi yöntemlerini tercih edebilir?

Op. Dr. Fatih Kemal Doğan, Mersin’de her yaştan hastayı kabul etmekte ve profesyonel tedavi sürecini hastanın kıkırdak dokusunu inceledikten sonra özel olarak tasarlamaktadır. Dr. Doğan’ın kullandığı özel NAVIO Robotik Cerrahi Teknolojisi, deneyim ve bilimin bir arada sizin için en iyi sonuçları ortaya çıkarmasına olanak tanımaktadır. Robotik diz cerrahi süreci boyunca doktorunuz elde taşınabilir özel diz cerrahi araçlarını kullanarak 3D modelleme ya da kıkırdak ve doku haritalama işlevlerinden yararlanacak. Bu durum, size özel olarak tasarlanan diz cerrahi sürecinin en doğru şekilde protez yerleştirmesi ile sona ermesine sebep olabilecek. Çok daha doğru ve matematiksel hesaplamalar çerçevesinde gerçekleştirilen yerleştirme süreci;

1. Doğal bir hissin diz bölgesinde oluşmasını sağlar.
  2. Doğru ve güvenilir sonuçlar almanızı garanti altına alır.
  3. Minimum doku travması ile süreci tamamlamanızı olanaklı kılar.
  4. Komplikasyon riskini minimuma indirir.
  5. Hızlı iyileşmeyi mümkün kılar ve normal yaşam akışına dönmenizi sağlar.
  6. Az ağrı çekmenizi sağlar.
  7. Çok küçük cerrahi kesiklerle sürecin tamamlanmasına katkıda bulunur.

Diz Cerrahi Sürecinden Sonra Ne Olacak?

Geleneksel protez tedavilerinde protez, yeterince doğal bir his oluşturmaz ve bundan dolayı gündelik yaşam deneyimi yeterince konforlu gerçekleşmez. Yapılan araştırmalara göre, dizindeki şikayetlerinden dolayı protez tedavisi gören bireylerin yaklaşık olarak yüzde 20’si süreç ile ilgili yüksek memnuniyetsizliğini dile getiriyor. Dahası, protezin ömrü maksimum 15 ya da 20 yıl olarak işaretleniyor. Bundan dolayı daha kesin ve daha kalıcı bir çözüm arayışı neredeyse her hastanın iyi bir doktor bulmak istemesi ile sonuçlanıyor. Diz cerrahi sürecinden sonra eğer robotik yöntemler kullanıldıysa, kesin ve uzun ömürlü çözümlerden yararlanma şansı elde edeceksiniz.