İnsan vücudunda bulunan birçok eklem ve kemik yapısı bulunuyor. Zaman içerisinde bu yapının aşınması ile birlikte birçok sağlık sorununu ortaya çıkıyor.

Eklemlerde ve kaslarda meydana gelebilen romatizmal hastalıklar günlük hayatın kâbusa dönmesine neden olabiliyor. Ağrı ve sızı içinde geçen bu hastalık yöntemle tedavi edilmezse kişinin sosyal hayatını olumsuz yönde etkiliyor. Ağrı sebebi ile günlük hayatta yürüyemeyecek kadar zorlanmalar yaşanabiliyor. Yaşam kalitesinin bu kadar düşüren bu hastalığın tedavi edilmesi gerekiyor.

Hastada meydana gelebilen her türlü ağrı yaşam kalitesini düşürüyor ve günlük aktivitelerin yapılmasını engelliyor. Hala öyle bir hal alıyor ki insanlar bazen bardak tutamayacak konuma geliyor. Eklemlerin hasarı ve kas kaybı bu tarz sorunlara yol açabiliyor.

Protez Nedir Ve Neden Kullanılır?

Protez cerrahisi ameliyatların yetersiz olduğu eklem hastalıklarında devreye giriyor. Eklemlerdeki hasar ameliyat yöntemleri ve tedavi edilemiyor ise yapay bir eklem kullanarak hastanın yaşam kalitesi geri kazandırılmaya çalışılıyor. Protez cerrahi genellikle birçok eklem ve kas sorunlarında tercih ediliyor. Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte birçok yenilik sağlık sektöründe ortaya konuluyor. Birbirinden farklı tedavi yöntemleri ve kolay uygulanabilir sağlık sistemleri sayesinde insanlar artık sağlığına daha kısa yollardan kavuşuyor. Geçmişe nazaran günlük hayatımızda Sağlık sorunlarına yönelik birçok yenilik ortaya koyuluyor. Tıptaki bütün sistemin yenilenerek ilerlemesi ile birlikte kolay tedavi yöntemleri hayatımıza giriyor. Protez cerrahisi hayatımızı kolaylaştıran ve günlük hayatın akışında yapamayacağımız işleri yapmamızı sağlayan bir cerrahi girişimdir. Kaybettiğimiz eklem ve kasların yerine ona en yakın olabilecek protezi vücudumuzda koyarak hareket özgürlüğünü sağlayan sistemdir.

Kalça Eklemi Protezi

Vücudumuzda en çok hasar gören eklemler arasında kalça eklemi bulunuyor. Aşınma ve sürtünme sonucu eklem kaybı ve birçok farklı hastalıklar meydana gelebiliyor. Hastanın şikayetleri klasik yöntemler ile geçmeyebilir. Ya da uygulanan yöntem ağrıyı ve şikayetçi geçirmeyecek kadar büyük olabilir. Bu devrede kalça eklem protezi kullanılarak tedavi yöntemi denenebilir. Hasar görmüş kalça eklemi endoprotez adındaki yapay kalça eklemi ile değiştirilerek tedavi yöntemi sunuluyor. Kullanılan yapay protez ömür boyu kullanılacağı için kesinlikle insanın vücuduna ve yapısına uygun olarak seçilmesi gerekiyor.

Her iki kalçada meydana gelen hasarlar sonucu iki kalça protez yerleştirilebilir. Yerleştirilen bu protezler sayesinde tedavi süreci başlar. Kişinin vücuduna kısa bir sürede uyum sağlayan protezler insan hayatını kolaylaştırır ve günlük hayatın akışını olumsuz yönde etkileyen hareket kısıtlılıkları ortadan kaldırır.

Diz Eklemi Protezi

Diz eklemlerinde artrite bağlı olarak gelişen aşırı ağrı ve hareket güçlü tedavisinde kullanılan protez cerrahisi, oldukça başarılı sonuçlar elde ediyor. Bu rahatsızlık tedavi edilmeden önce insanlar ağrıların giderilmesi için ağızdan alınan ilaçlar önerilir. Fakat bu ilaçlar rahatsızlığın boyutunu hiçbir şekilde düşürmüyorsa kesinlikle bu tedavi yöntemi uygulanır. Dizlere uygulanan iki türlü protez seçeneği bulunuyor. Hastanın şikayeti ve yapısına uygun diz protezi tercih ediliyor. İki diz protezi de tüm dünyada yaygın olarak kullanılan protez cerrahi yöntemlerinden bir tanesidir. Total protez ve minimal invazif diz protezinde kullanılan yöntemlerdir.

Protez Cerrahi Avantajları

Protez cerrahinin sunmuş olduğu avantajlar sayesinde günlük hayatımızı kolay bir şekilde sürdürebilirsiniz. Eğer eklem yerinizdeki hastalıklar kolay yöntemler ile geçmiyor ve ilaç tedavisine yanıt vermiyorsa protez cerrahisi sizin için uygundur. Kendi yapınıza uygun ve hastalığınızı tedavi edebilecek protezde tercih ederek ömür boyu kullanabilirsiniz. Hareket kısıtlılığı ve günlük hayatımızda ulaşmasını önleyecek protezler, profesyonel ve uzman kişiler tarafından yapılması gerekiyor.