Vücudumuzda bulunan birçok kemik ve iskelet sistemi vardır. Kemik ve iskelet sistemlerinde birçok rahatsızlık meydana gelebilir. Zaman içerisinde ortopedik tümörler kemik sistemi yayılarak kanser türüne dönüşüyor.

Kemik tümörleri genellikle iyi huylu oluyor ve çocukluk döneminde herhangi röntgen çekiminde karşımıza çıkabiliyor. Kemik tümörleri iyi huylu ve kötü huylu olabilir. Kötü huylu kemik tümörleri genellikle yapılan birçok tetkikten sonra tanısı koyulan hastalık türüdür.

Ortopedik tümörler arasında yer alan kemik tümörü ilk olarak kemik dokusunda başlar ve daha sonra kol ve bacaklara doğru yayılır. Genellikle kollarda, uyluk kemiğinde, bacaklarda ve kalça kemiğinde sıklıkla oluşabiliyor.

Kemik Tümörleri

Kemik tümörleri genellikle iki faktörden dolayı ortaya çıkıyor. Direkt olarak kemiğin içerisinde çıkan tümörler yer alıyor. Bir de akciğer kanseri meme kanseri ve bağırsak kanseri gibi kanser türleri metastaz yaparak diğer organlara yayılması ile kaynaklanıyor. Yani zaten vücutta olan bir kanser başka bir organa zarar veriyor. Akciğer kanseri veya meme kanseri yayılma yaparak kemik tümörleri olarak karşımıza çıkıyor. Kemik tümörleri her ne şekilde çıkarsa çıksın tedavi edilmesi gereken ciddi bir hastalıktır.

Kemik Tümörü Nedir Ve Nasıl Oluşur?

Ortopedik tümörler arasında yer alan kemik tümörü ilk olarak kemik dokusunda başlar ve daha sonra kol ve bacaklara doğru yayılır. Genellikle kollarda, uyluk kemiğinde, bacaklarda ve kalça kemiğinde sıklıkla oluşabiliyor. Osteosarkom adı kemiklerde en sık görülen kanser türüne verilen bir diğer addır.Genellikle her türlü kemikte göre görülebilen kanser çene ve ağız kemiklerini de sıklıkla görülüyor. Kemik kanseri her türlü kemikte çıkabileceği ve yayılabileceği bilinen bir kanser türüdür.

Kemik Kanseri Belirtisi Nelerdir?

Kemik tümörüne birçok belirtisi oluyor. O zaman hiçbir belirti vermeden yayılan bir hastalıktır. Kemik kanseri belirtilerinde en çok geçmeyen kas ağrıları ve kemik ağrıları sebebiyet veriyor. Ayrıca ağrının olduğu yerde sürekli şiddetin artması ve acı ile birlikte seyreden şişlik kemik tümörü belirtilerinin başında yer alıyor. Ağrı bölgesinde ele gelen sertlikte kitleler kemik tümörünün belirtisidir. Ayrıca kemik kanseri belirtileri arasında bütün bu saymış olduğumuz ağrı ve şişliklere şiddetli mide bulantısı iştahsızlık ve aksamalar eşlik ediyorsa, uzman bir doktor tarafından yardım almanız gerekiyor. Kemik kanseri belirtileri herhangi bir tanesi olabilir veya saymış olduğumuz bütün belirtileri vücudunuzda bulunabilir. Genellikle bazı kırılmalar sonucunda vücudumuzda bulunan kemik tümörleri ortaya çıkabiliyor. Gerekli tetkikler ve işlemlerden sonra kemik tümörlerinin boyutu ve şekilleri belli oluyor.

Kemik Tümörlerinin Çeşitleri

Ortopedik tümörler arasında kemik tümörlerinin çeşitleri vardır. Kemik tümörünün vücuda ne kadar yayıldığı, ne kadar hasar verdiği ve derecesinin belirlenmesi gerekiyor. Bazı kemik tümörlerinde kanser yavaş yavaş ilerlerken bazılarında çok hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor. Kemik tümörleri genellikle yavaş orta ve yüksek seviyede ilerleyerek yayılma gösteriyor. Fakat kemik tümörleri kendi içine yayılma gösteriyor. Vücuttaki herhangi bir başka organa sıçrama söz konusu değildir. Tedavi edildiğinde başka organlara yayılma olasılığı yoktur. Ayrıca vücutta saplanan her türlü tümör kötü huylu olmayabilir. İyi huylu olan ortopedik tümörler çeşitli cerrahi işlemlerle yok edilebilir. Öncelikle tümörü iyi huylu kötü huylu olduğu araştırılarak gerekli tedavi yöntemleri belirlenir. Eğer kötü huylu bir tümör evresi araştırılarak, tedavi yöntemi ona göre şekillenir.

Kemik Kanseri Tanısı Ve Tedavisi

Kemik kanseri tanısı yapılan birçok tetkik ile ortaya koyabiliyor. Kemik kanseri taraması yapabilmek için röntgen çektirmek yeterlidir. Kemik kanseri tümörün bulunduğu yer oldukça önemlidir. Tümörün boyutu ve kanserin olduğu yere göre tedavi şekli belirlenir. Kemik kanseri tedavisi çok uzun bir yoldur. Hangi organda meydana gelebilen kemik kanseri ile kol ve bacak kaybetme riski ile karşı karşıya kalabiliyoruz.. Önemli olan insanın hayatını kurtarmak ve kanserden arındırmaktır. Çeşitli cerrahi girişimler ve radyolojik tetkikleri sayesinde tedavi süreci başarılı bir şekilde gerçekleşebilir.