Ortopedi Nedir, Hangi Hastalıklara Bakar?

Ortopedi, tıbbi olarak kas ve iskelet sisteminde oluşan bozuklukların düzeltilmesini sağlayan uzmanlık dalıdır. Ortopedik hastalıklar doğuştan olabileceği gibi sonradan da meydana gelebilir.

Ortopedi bölümünün ilgilendiği hastalıklar şu şekilde sayılabilir.

Bebek ve Çocuk Hastalıkları

• Kalça
  • Diz
  • Ayak bileği

Yukarıda saymış olduğumuz hastalıkların tamamı ortopedi bölümünü yakından ilgilendiren durumlardır.

Ortopedi Nedir, Hangi Hastalıklara Bakar?

Ortopedi Ameliyatı Sonrasında Dikkat Edilecek Hususlar Nelerdir?

Ortopedi ameliyatlarında hassasının dikkat etmesi gereken hususlar olayın meydana gelmiş olduğu bölgeye göre değişkenlik gösterir. Genel olarak bahsedecek olursak ameliyat sonrasında doktorunuzun tavsiyesinden çıkmamanız ve egzersiz verilmişse mutlaka kuralına uygun bir şekilde yapmanız gerekir.

Ortopedi ameliyatlarında bazı durumlarda uzun süre hareket etmeden yatılması gerekli olabilir. Böyle bir durumda yatak seçimine dikkat edilmesi şarttır. Aksi takdirde yatak yaralarının oluşmasına neden olunabilir. Yatak tercihinde ise ortopedik olanlar tercih edilmelidir. Ameliyatın hemen sonrasında hastane yatakları genellikle ortopedik olduğu için hastanın hastanede kaldığı süre içerisindeki konforu her zaman yüksek olacaktır.

Düşmelere Karşı Dikkatli Olunmalı

Ortopedi ameliyatları sonrasında en korkulacak olan şey hasta düşmesidir. Bunun için hastanın iyileşme süreci içerisinde kendisine dikkat etmesi ve koruması gerekir. Olası bir düşme her şeyin yeniden tekrar etmesi ve bunun da daha zorlu bir sürece tabi olması anlamına gelebilir. Hasta uyurken sırtüstü ya da yan yatmaya özen göstermesi gerekir.

Araba Kullanılabilir mi?

Ortopedi ameliyatı sonrasında her ne kadar ameliyatın türü ön planda tutuluyor olsa da olabildiğince araç sürmekten uzak durmalıdır. Ameliyat sonrasında ister istemez reflekslerde azalma olacağından araç sürerken ani hareketler riskleri beraberinde getirebilir.

Bol Su Tüketmelisiniz

Uzun süreli hareketsizlik beraberinde kabızlık sorununu getireceğinden bol su içmek her zaman faydalı olacaktır.