Omurilik ve omurga da meydana gelebilen birçok hastalık omurga cerrahisi tarafından tedavi edilebiliyor. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte cerrahi girişimlerde birçok yöntem deneniyor.

Omurga cerrahisi kendini Teknolojinin son insanlarla yenilerek kolay cerrahi girişimlere uygulayan bilim dalıdır.

Omurga insanın en önemli kemik yapısı organlarından bir tanesidir. Sıra sıra dizilmiş ve insanın duruş şeklini belirleyen, gövdemizi taşıyan kemik sistemidir. Omurilik ve omurga da meydana gelebilen birçok hastalık omurga cerrahisi tarafından tedavi edilebiliyor.

Omurga Cerrahisi Nedir?

Omurga cerrahisi, omurların oluşturduğu, omurganın her türlü rahatsızlığın tedavi eden cerrahi girişimleridir. Yapısal ve genetik Ulan bu rahatsızlıklar kişinin günlük hayattaki sosyal aktivitelerini olumsuz yönde etkiliyor. Omurgada meydana gelebilen hasar ve tahribat günlük hayattaki birçok işi yapmamaya engeldir. Omurga cerrahisi hastanın şikayetine göre tetkik ve MR isteyebilir. Bu tetkikler sonrasında hastanın omurgasına meydana gelen sorunlar ortaya çıkıyor. Omurga cerrahisine yönlendirilen hastalar belli başlı tetkiklerden sonra hastalığını boyutu ortaya çıkıyor. Omurga cerrahisi ne gelen birçok kişinin soruları, genellikle çocukluk yaşlarından meydana gelebiliyor.

Omurga Cerrahisinin Baktığı Rahatsızlıklar

Omurga cerrahisinin bakmış olduğu birçok hastalık bulunuyor. Çocukluklarda meydana gelen skolyoz ve kiloz hastalığı omurga cerrahisi tarafından detaylı bir şekilde inceleniyor. Yetişkin insanlarda ise genellikle fıtık tedavileri omurga cerrahisi tarafından yapılıyor. Ayrıca dejeneratif hastalıklar ve yaşlılıkta meydana gelen kemik erimesi gibi rahatsızlıklar omurga cerrahisi tarafından inceleniyor ve tedavi altına alınıyor. Omurga cerrahisi modern tıpta kullanarak birçok tedavi yöntemi uygulayarak çoğu insan sağlığına kavuşturuyor. Teknolojik birçok yeni ekipman omurga cerrahisi tarafından kullanılıyor ve ameliyat yöntemleri eskisinden daha kolay bir hale geliyor. Her türlü imkanı eskiye göre tıpta daha çok ilerlediği için kolay şekilde ameliyat olabilmek mümkün. Hatta ameliyat olmadan tek bir kesit ile açılan rahatsızlıklar bulunuyor. Tıptaki gelişmeler sayesinde yapılan birçok operasyon başarılı bir şekilde sonlanıyor.

En Sık Rastlanan Bel Fıtığı

Omurilik cerrahisi tedavi etmiş olduğu ve en sık başvurulan hastalıklardan bir tanesi olan bel fıtığı çağımızın hastalığındandır. Masa başı çalışmak ve ağır işler yapmaktan kaynaklanan bel fıtığı insanları sosyal hayattan alıp koparıyor. Ayrıca bel fıtığı yaşayan birçok kişi günlük hayatındaki yapabileceği işleri kendi başına yapamıyor ve yataktan kalkamayacak  kadar rahatsızlanıyor.

Bel fıtığı tedavisi için gerekli olan yöntemi omurilik cerrahisi belirleyecektir. Bel fıtığı belde ve ayaklarda güçsüzlüğe ve ağrıya sebep oluyor. Şiddetli ağrı nedeniyle insanlar günlük hayatında psikolojik olarak sorunlar yaşayabiliyor. Kesinlikle tedavi edilmesi gereken bir hastalık olan bel fıtığı ameliyat yöntemiyle tedavi edilebiliyor. Kişinin bel fıtığındaki büyüklüğüne göre cerrahi yöntemler denenebilir. İlk olarak ilaç tedavisi yapılır ve ardından cerrahi girişimler yapılarak kişinin normal sağlığına dönmesi amaçlanır.

Boyun Fıtığı

Omurilik cerrahisi ne başvurulan bir diğer hastalık ise boyun fıtığı oluyor. Boyun fıtığı insanlarda birçok sağlık sorununa sebebiyet verebiliyor. Boyun fıtığı genellikle masa başında, ağır spor hareketlerin de bulunmak, boyun düzleşmesinden sonra oluşabiliyor. Boyun insanın ayak noktası olduğu için boyun fıtığı insanın yaşamının olumsuz yönde etkiliyor. Boyun fıtığı kişi de genellikle boyun ağrısı el ve kol uyuşması, şiddetli boyun kasılması gibi sağlık sorunlarına sebebiyet verebiliyor. Ayrıca kuvvet kaybına da yol açabiliyor. Kollarda güç kaybı genellikle boyun fıtığından sonra olabiliyor. Tedavi yöntemi kişinin boyun fıtığı ile alakalı olarak değişebiliyor. İlaç tedavisinin yanı sıra fizik tedavisi ve cerrahi girişimler yapılabiliyor. Omurilik cerrahisi birçok omurilik hastalığı tedavi ediyor ve cerrahi girişimlerde bulunuyor. Omurilik cerrahisi sonrasında fizik tedavi alma olasılığınız yüksektir. Fizik tedavisi desteklenerek bütün sorunlar ortadan kalkabiliyor.