Omurga Cerrahisi Nedir?

Omurga cerrahisi, omurlardan oluşan içerisinde omuriliğin barındırıldığı omurgaya bağlı olarak gelişen hastalıkları ilgilendiren bir bölümdür. Omurgada yaşanan herhangi bir sorun hastanın günlük yaşamını ve aktivitelerini engeller ve ciddi sorun yaşatmaya başlayabilir.

Omurga cerrahisi uzmanı 6 yıl süren eğitimin ardından beyin ve sinir cerrahisinde kendini geliştirir. Diğer bilim dalları olan fizik tedavi, nöroloji gibi bölümlerle iletişim halinde olur ve şikayetler doğrultusunda tedavinin şeklinin düzenlenmesini sağlar.

Omurga cerrahisi genelde çocukluk döneminde görülen skolyoz ve kifoz gibi hastalıklarda, yetişkinlerde görülen fıtık ve dejeneratif rahtsızlıklarda, yaşlılarda oluşan kemik erimelerinde başvurulan bir tercihtir. Omurga cerrahisi doktorları tarafından takip edilen hastalar aşağıdaki rahatsızlıklarla karşılaşabilirler.

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz

Omurga Cerrahisi Nedir?

Bel Fıtığı

Bel fıtığı kişinin yaşam konforunu çok ciddi derecede etkileyecek olan bir sağlık sorunudur. Bel fıtığına neden olan şey omurlar arasında bulunan ve yastık görevi yapan disklerin iki omur arasından dışarıya doğru çıkması şeklinde tanımlanmaktadır.

Normal şartlarda her disk, bulunduğu yerde sağlam bir dış tabakayla kaplıdır. Bir diskin orta bölümünde yastık görevi yapan jele benzer bir yapı vardır. Bu jele benzeyen yapı zamanla ve yaşa bağlı olarak yapısını kaybetmeye başlar ve işlevini yerine getiremediğinde asıl sorun ortaya çıkar diskin dış dokusu çtlar. Omurların arasından boşluk bulduğunda dışarı çıkan disk, bacaklarda ve belde ciddi bir ağrıya eden olur.  Bu ağrı zamanla birlikte hastada güç kaybına ve his kaybına kadar devam eder. Bazı durumlarda bel fıtığı ilaç ve egzersizle çözülebilirken bazen de cerrahi müdahale kaçınılmaz olur.

Mersin diz artroskopisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Boyun Fıtığı

Boyun fıtığı da bel fıtığında olduğu gibi diskin omurlar arasından dışarıya doğru çıkmasıyla oluşan bir durumdur. Boyun fıtığı sonrasında boyun bölgesinde inanılmaz ağrılar gelişir, kollarda yanma, ağrı ve kuvvet kaybı kendisini göstermeye başlar.

Böyle bir durumun ortaya çıkması halinde hekime başvurulması önemlidir. Doktor gerekli olan bilgiler hakkında detaylı bir ön inceleme yapar ve sonrasındaki durumla ilgili olarak boyun fıtığının derecesine ve durumuna göre sürecin belirlenmesini sağlar.