Mersin Menisküs tedavisi: Menisküs Tedavisi Nasıl Yapılır?

Mersin Menisküs

Vücudumuzda kaval kemiği (tibia) ve uyluk kemiği (temur) arasında yer alan bölgedeki yastıkçıklara menisküs adı verilmektedir. Menisküs her diz de biri içe diğeri dışa olmak üzere 2 adet bulunmaktadır. Menisküsün sert kıkırdak bir dokudan oluşmaktadır. Mersin Menisküs tedavisi nasıl yapılmaktadır?

Mersin Menisküs Tedavisi Nasıl Yapılır?

Menisküs yırtığının en doğru tedavi şekli doğru bir tanı konularak yapılmalıdır. Menisküs yırtığının en yaygın belirtileri, ağrı ve diz eklemlerinin şişmesidir. Bu semptomlar artrit ve ligament ve / veya tendon yırtığı vakalarında da yaygındır. Menisküs yırtığı olup olmadığının belirlenmesinde ilk aşamada klinik ortamda fizik muayene ve tanısal görüntüleme yapılacaktır. Alanında uzman bir ortopedist tarafından yapılacak en yaygın klinik tanı testleri McMurrary testi, Apley Distraksiyon testi ve sıçrama testidir. Testlerin üçü de diz eklemini bacağın fleksiyonu ve ekstansiyonu ile belirleyecek bir ortopedist tarafından gerçekleştirilmelidir. Pozitif menisküs yırtılmaları ağrıya neden olur ve hareket gerçekleşirken olası “tık” sesler çıkar. Radyolojik görüntüleme, doğru tanı için bir sonraki adımdır. Yumuşak doku anormallikleri ararken MRI taraması en doğru görüntüleme yöntemidir. Bazı metal implantları, kalp pilleri veya omurilik veya sinir sistemi gibi rahatsızlıkları olan hastalar için, CT taraması gerçekleştirilebilecek bir sonraki en iyi tanı görüntüleme testidir. Pozitif klinik tanı konulduktan ve tanı görüntüleri klinik bulguları doğruladıktan sonra en uygun tedavi yöntemi belirlenir.

Mersin Menisküs Tedavisi Yöntemleri

Menisküs tedavisinde uygulanacak tedavi yöntemi, yapılan muayene ve testler sonucunda menisküs yırtılmasının yaygınlığına göre belirlenmektedir. Dizlerin iç kısmında medial menisküs yırtığı görülmektedir. Diz dış kısmında ise yanal menisküs yırtığı görülür. Menisküs yırtığı genellikle “C” şeklindeki diz yapısının uçlarında görülmektedir.

Menisküs yırtığı görülen vakalarda konservatif tedavi (non-operatif) ilk tedavi seçeneğidir. Menisküs tedavisinde bu tedavi, iltihabı ve şişmeyi azaltmak için steroid diz enjeksiyonlarını, altı ila dokuz hafta boyunca fizik tedaviyi ve vücudun yırtılmayı onarmasını sağlanması için günlük yaşamda diz desteğinin giyilmesini ile yapılmaktadır. Semptomatik menisküs yırtığı olan hastalar, konservatif tedavi ile ağrı ve semptomların azaldığı ve yok olduğu görülmektedir. Steroid enjeksiyonları diz ekleminin iltihaplanmasını ve şişmesini azaltır.  Bu sayede ağrılarınızda kurtulabilirsiniz.

Menisküs tedavisinde fizik tedavinin önemi;

Fizik tedavi, vücut mekaniğini harekete göre yeniden düzenlemeye yardımcı olmaktadır. Fizik tedavinin alanında uzman kişilerce yapılması daha büyük problemlerin oluşmamasını önleyecektir. Terapistin gözetiminde diz eklemini kontrollü bir şekilde gerdirmeye ve hareket ettirmeye konsantre olan hasta tarafından bir egzersiz listesi uygulanır. Bazı egzersizler ağrıyı daha fazla arttırabilir.  Bu nedenle egzersiz listesi belirlenirken dikkatli olunmalıdır. Menisküs yırtılmasına daha fazla zarar gelmesini önlemek için fizik tedavi yapılırken dikkatli olunması gerekmektedir. Menisküs tedavisinde diz desteği kullanılması da iyileşme sürecine büyük katkı sağlayacaktır. Diz desteği, eklemi koruyarak ve yük ağırlığı azaltırken, vücut menisküs yırtığını onarır ve dize tekrar zarar verme şansını azaltır.  Vücut, menisküsü bir kolajen tabakasıyla onarmaktadır.

Menisküsün ameliyatla tedavi edilmesi

Konservatif tedaviye cevap vermeyen hastalarda, menisküs yırtığı ile ilgili oluşan ağrı ve semptomlarda azalma elde etmek için cerrahi seçenekler ile tedavi yöntemi uygulanır. Geleneksel olarak açık diz cerrahisi, parsiyel veya tam meniskalektomi (menisküsün çıkarılması) ameliyatları tek seçenekti. Gelişen teknoloji sayesinde, artık artroskopik cerrahi müdahale seçenekleri de bulunmaktadır. Menisküs tedavisinde tüm cerrahi seçeneklerin amacı, menisküs yırtığı ile ilişkili ağrı ve semptomları hafifletmektir. Uzman bir ortopedist tarafından doğru cerrahi seçeneğin belirlenmesi, menisküs yırtılmasının ciddiyetine ve konumuna bağlı olarak değişkenlik gösterecektir.