Merdiven İnip Çıkarken Dizim Ağrıyor, Menisküs Olabilir Mi?

Belli bir yaştan sonra uzun süreli oturma sonrasında kalkarken dizinizde bir ağrı olduğunu hissedebilirsiniz. Bu ağrı size pek çok şeyi düşündürebilir, fakat her ağrının da menisküsten kaynaklanmadığını bilmek gerekir. Diz kapağı eklemi, diz ekleminin içerisinde ayrı bir eklem olarak bilinir. Bu kemiğin görevi dizimizi hareket ettirdiğimiz de kaldıraç kolu işlevi yapmaktır.

Diz kemiğini aynı burun gibi düşünebilir. Her insanda farklı şekillerde olan diz kapağının bulunduğu yer aşağı ya da yukarı olabileceği gibi kemiğin bağlı bulunduğu tendon ve kaslarında yapışma yerleri herkeste farklılık gösterebilir. Bu farklıkların insana kazandırmış olduğu birtakım mekanik dezavantajlar söz konusu olabilir.

Erken yaşlarda dizin ön tarafındaki ağrı ya da diz kapağında meydana gelen kayma genelde yapısal bozukluklardan kaynaklı olabilir. Erken yaşlarda bu tür tedavilerin gerçekleştirilmesi çok önemlidir. Ancak genelde dizlerde meydana gelen ağrının başlama yaşı 30’dan sonradır.

Diz kapağı yerleşimi ve yapısı uygun olan bir insanın dizlerinde de ağrı olabilir. Genelde yaşın ilerlemesi neticesinde diz kapağını kontrol eden kaslar zayıflar. Basit egzersizler neticesinde eğer ki bu durum erken müdahale edilirse kontrol altına alınabilir ve ağrılar çabuk geçer.

Diz Kapağı Arkası Kıkırdak Sorunu Belirtileri Nelerdir?

• Dizin ön tarafında ağrı, takılma hissi, kulağı rahatsız eden sesler
  • Merdiven inerken veya çıkarken dizde hissedilen ağrı durumu,
  • Uzun süreli oturma sonrasında oluşan ağrılar,
  • Dizin ekleminin şişmesi,
  • Düz yolda rahat yürürken yokuşa gelindiğinde zorlanma,

Tanı Nasıl Konulur?

Diz ekleminde meydana gelen ağrı sonrasında durumun ne olduğunu tespit edebilmenin en önemli yolu doktora muayene olmaktır. Doktorunuza başvurduğunuzda öncelikli olarak şikayetiniz dinlenir ve ağrının şiddeti, nerede olduğu anlaşılmaya çalışılır. Dizin hareketleri gözlemlendikten sonra birtakım testler yapılır. Eğer gerekiyorsa diz kapağının röntgeni çekilir ve MR istenir. Görüntüleme sistemleri tanı koyabilmek için yeterli teknolojiye sahiptir.

Tedavi

Tedavi yapılmasındaki amaç diz kapağının sürtünmesini önlemektir. Bu şekilde bir uygulama yapıldığında

Tedavide ana amaç diz kapağı sürtünmesini ideal hale getirerek şimdiye kadar olmuş olan hasarı iyileştirmek ve daha fazla hasarın oluşmasını önlemektir.

Detaylı bilgi almak için bize  https://drfatihkemal.com/ adresinden ulaşabilirsiniz.