Menisküs Yırtığı Nedir?

Menisküs diz ekleminde bulunan, yarım ay biçiminde ve kıkırdağa benzer yapıya sahip bir organdır. Menisküs’ün faydası dizdeki hareketin uyumlu bir şekilde yapılmasını ağlamaktır. Menisküs femur ve kaval kemiğinin yüzeyinde bulunan eklem kıkırdağını korumakla görevlidir. Bu işlem sırasında kemiklerin birbirine sürtmesini önler ve bu sayede kemiklerin rahat bir şekilde kaymasına imkan sağlar. Menisküs içerisinde kan dolamışı yoktur, fakat çevresinden dolaşan kan damarları bulunur. Bu da kanlanması olan bölgede meydana gelen yırtıkların iyileşmesi sağlanırken kan dolaşımı olmayan bölgedeki hasarların ve yırtıkların iyileşmemesine neden olur.

Menisküs’ün yapısı basit gibi görülüyor olsa da üstlenmiş olduğu görev çok büyüktür. İnsanın dizleri üzerine binen yükü şok etkisi sayesinde emer dizlerin zarar görmesini ve ağrımasını önler.

Menisküs Yırtığı Nasıl Oluşur?

Menisküs yırtıkları genelde futbolcu ve sporcularda görülür. Bu nedenle de halk arasında futbolcu hastalığı olarak tanımlanır. Nedeni ise ani dönme, hareket etme, dizlerde yaşanan travma ve yaşlılık döneminde dizlere alınan küçük darbeler olabilir. Mersin menisküs tedavisi ile ilgili bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Menisküs Yırtığı Belirtileri Nelerdir?

Menisküs yırtığı oluştuğunda dizde birtakım problemler oluşmaya başlayacaktır. Bu problemler şöyle sayılabilir:

• Dizde şişkinlik ve sıvı toplanması,
  • Ağrı ve kilitlenme,
  • Hareketlerde kısıtlılık,
  • Yürümede güçlük,

Kesin olarak menisküs yırtığından söz edebilmek için doktor kontrolü şarttır. Doktor şikayetlerin ayrıntılı bir değerlendirmesini yapar. Bu değerlendirme esnasında şikayetlerin ne zaman olduğu, ne şekilde olduğu, hangi hareketle gerçekleştiği ve gün içerisindeki değişimleri sorulur.

Mersin ayak bileği artroskopisi ile ilgili bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Menisküs Yırtığı Tedavisi

Mersin ortopedi doktorları tarafından hastanın şikayeti değerlendirildikten sonra fiziki muayene süreci başlatılır. İlk etaptaki amaç hastanın ağrılarının dindirilmesi ve yaşam konforunun yeniden kazandırılmasıdır. Bunun için buz uygulaması, bandaj gibi ilk seçenekler göz önünde bulundurulur. Ağrı kesici krem ve ilaçlar tedavinin ilk aşamasıdır. Fizik tedavi ve kasların güçlendirilmesi sağlanırken son olarak cerrahi işlem uygulanır.