Kireçlenme Nedir, Tanısı Nasıl Yapılır?

Kireçlenme Nedir, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Eklemlerin ucunda bulunan kıkırdak denilen materyal her kemikte bulunur. Hareketin yumuşatılmasını sağlamak amacıyla görev yapan kıkırdak kaygan bir yüzeydir ve kemikler arasında adeta bir yastık görevi yapar. Kireçlenme durumunda ise kıkırdak üzerindeki bu yapı bozulur ve ağrılar meydana gelir.

Osteartrit, zaman içerisinde kötüleştiğinde kemiğin ucunda parçalanmalar olur ve eklem faresi denilen bu durum kemiklerin birikimine neden olur. Kemik ve kıkırdağın parçalarının eklem çevresinde birikmesi ve beraberinde meydana gelen iltihabi durum, kıkırdak üzerinde daha fazla hasar oluşmasına neden olur.

Kireçlenme Belirtileri Nelerdir?

Kireçlenmede ilk belirti ağrıdır ve ağrının şiddeti kireçlenmenin boyutuna ve bulunduğu bölgeye göre kişiden kişiye değişiklik gösterir. Ağrı ve sertlik hissi en belirgin durumlardır. Özellikle sabah kalkıldığında ya da uzun süreli dinlenme sonrasındaki harekette ağrı daha fazla kendisini hissettirir. Aniden ortaya çıkmayan bu durum zamanla giderek daha kötüleşmeye başlayabilir.

Mersin Ortopedi tedavisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kireçlenmede en sık karşılaşılan belirtilerin bazıları şunlardır:

• Hareketin kısıtlanması,
  • Hareket ederken eklemlerden gelen tıkırtı ya da çıtırtı sesleri,
  • Eklemin şişmesi,
  • Gün sonunda ağırlaşan eklem ağrıları,

Kireçlenme vücudun farklı bölgelerinde meydana gelir ve bu bölgelerdeki belirtilerin hepsi birbirinden farklı olabilir.

Kalça da yaşanan kireçlenme halinde kasık bölgesi, diz ve ayakta ağrı durumu meydana gelebilir.

Dizlerde meydana gelen kireçlenmede ise genelde gıcırdama gibi bir ses gelir kişi dizlerinin adeta kazındığını hisseder.

Parmaklarda meydana gelen ağrılarda ellerde şişme, hassasiyet ve kızarıklıklar görülebilir.

Ayaklardaki kireçlenmede ağrı ve hassasiyet durumu daha fazla kendini hisseder. Ayak bileğinde ve parmaklarda şişlik meydana gelebilir.

Mersin menisküs tedavisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kireçlenme Nedenleri Nelerdir?

Kireçlenme yaş ilerledikçe daha fazla risk içermeye başlar. Kadınlarda görülme riski erkeklere göre daha fazladır. Aşırı kilolu olan kişilerde eklemlere binen yük artmış olduğundan dolayı kireçlenme riski daha fazla ortaya çıkacaktır.

Kireçlenme Tanısı Nasıl Konur?

Kireçlenmenin tedavisi mümkün olan bir durumdur. Hastalığın teşhisinin yapılması için fizik muayene doktoru gerekir. Doktor eklemi yakından izleyip inceledikten sonra gerekli olan görüntüleme testlerini isteyebilir. Tanı için kan testi ve eklem sıvısı analizi yapılabilir.