Kireçlenme Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?

Kalsiyum vücutta en çok bulunan minerallerden biridir. Kemiklerde, dişlerde ve kan dolaşımında bulunur. Bir kişinin vücudundaki farklı organlarda kalsiyum birikintileri kireçlenme olarak tanımlanır.

Kireçlenme yaşla birlikte ortaya çıkabilir, ancak enfeksiyonlar, yaralanmalar ve kanserle de ilgili olabilir. Damarlarda, böbreklerde veya kalp zarında ( çok fazla kalsiyum birikmesi tehlikeli olabilir.

Kireçlenme belirtileri, nedenleri ve tedavileri hakkında bilgi edinmek için okumaya devam etmelisiniz.

Kireçlenme nedir?

Kemikler ve dişler vücutta en büyük miktarda kalsiyumu depolar. İnsanların kan dolaşımında da kalsiyum bulunur, ancak bu, vücudun toplam kalsiyum içeriğinin yalnızca % 1’ini oluşturur. Zamanla, aşağıdakiler dahil vücudun farklı bölgelerinde kalsiyum birikintileri oluşabilir:

• Arterler
  • Perikardiyum
  • Böbrekler
  • Tendonlar
  • Eklemler
  • Beyin
  • Göğüsler

Küçük kalsiyum birikintilerinin vücut fonksiyonlarını değiştirmesi muhtemel değildir. Bununla birlikte, birikintiler çok büyürse, organ işlevine müdahale etmeye veya başka sağlık sorunlarına neden olabilirler. Konuma bağlı olarak kireçlenme şunların bir işareti olabilir:

• Yaralanma
  • İltihap
  • Doku onarımı
  • Enfeksiyon
  • Kanser

Her bir kireçlenme türünün vücudun neresinde meydana geldiğine ve nedeninin ne olduğuna bağlı olarak kendine has özellikleri, yönetimi ve tedavisi vardır.

Kireçlenme Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?

Damarlarda Olan Kireçlenme

Damar kireçlenmesi genç yaşta başlayabilir, ancak doktor bunu  görüntüleme taramasında görünecek kadar büyük olduğunda fark edebilir. Belirlenebilir düzeyde damar kireçlenmesi tipik olarak 40 yaşın üzerindeki yetişkinlerde görülür. Koroner arter hastalığı olan kişilerde kan damarlarında kireçlenme olacaktır, ayrıca, damar kireçlenmesi yaşla birlikte kötüleşmeye başlar. Araştırmacılar, 70 yaşın üzerindeki erkeklerin % 90’ında ve kadınların % 67’sinde olduğunu öne söylerler.

Kireçlenme Belirtileri

Damar kireçlenmelerinin tipik belirtileri yoktur. Bu nedenle yerini belirlemek, doktorun komplikasyon riskini tahmin etmesine yardımcı olabilir.

Damar Kireçlenmesinin Nedenleri

Aşağıdaki faktörler, bir kişinin koroner damar kireçlenmesi geliştirme riskini artırabilir:

• Metabolik sendrom
  • Yüksek kolestorol
  • Tütün kullanımı
  • Yüksek tansiyon
  • Kronik böbrek hastalığı
Damar Kireçlenmesinin Tedavisi

Tedavi, damar kireçlenmesini kötüleştirebilecek risk faktörlerini ele alma şeklidir. Bir kişinin damarları boyunca kalsiyum birikimi olduğunda, risk faktörünün azaltılmasını önerilir. Bunun nedeni, damar kireçlemesi olan kişilerin hastalık riskinin daha yüksek olmasıdır.