Kemik Kırıkları İçin İlk Yardım Nasıl Olmalı?

Kırıkların ilk yardım bakımı her zaman önemlidir. Kırık kemiklerin hareket ettirilmesi ağrıyı ve kanamayı artırabilir ve yaralanmanın çevresindeki dokulara zarar verebilir. Bu, daha sonra yaralanmanın onarımı ve iyileşmesinde komplikasyonlara yol açabilir.

Kırıklar için ilk yardım, yaralı bölgenin hareketsiz hale getirilmesi ile ilgilidir. Bunun için atel kullanılabilir.

Kafatası, kaburga ve pelvis gibi baş veya vücut kırıkları ciddidir ve sağlık görevlileri tarafından tedavi edilmelidir.

Bir kemik kırığından şüpheleniyorsanız, şunları yapmalısınız:

• Kişiyi sabit tutun – acil bir tehlike olmadıkça hareket ettirmeyin, özellikle kafatasının, omurgasının, kaburgalarının, leğen kemiğinin veya üst bacağın kırıldığından şüpheleniyorsanız
  • Önce herhangi bir kanayan yaraya müdahale edin. Temiz bir pansuman ile bölgeye sıkıca bastırarak kanamayı durdurun. Bir kemik çıkıntılıysa, yaranın kenarlarına basınç uygulayın
  • Kanama kontrol ediliyorsa, yarayı temiz bir pansumanla kapalı tutun
  • Asla kırık kemikleri düzeltmeye çalışmayın
  • Bir uzuv kırığı için, alt bacak veya önkol altına bir yastık gibi destek ve rahatlık sağlayın. Ancak daha fazla ağrıya veya kırık kemiğin gereksiz hareketine neden olmayın.
  • Uzuvları desteklemek için atel uygulayın. Atellerin profesyonel olarak üretilmesi gerekmez. Tahta tahtalar ve katlanmış dergiler gibi eşyalar bazı kırıklarda işe yarayabilir. Ekstremiteyi kırığın üstünde ve altında sabitlemelisiniz
  • Bir kol veya köprücük kemiği kırığını desteklemek için bir askı kullanın
  • Mümkünse kırık bölgeyi kaldırın ve şişliği ve ağrıyı azaltmak için soğuk bir paket uygulayın.
  • Ameliyata ihtiyaç duymaları ihtimaline karşı, doktor görene kadar kişinin herhangi bir şey yemesini veya içmesini durdurun
  • Acil bir durumda, ambulans için 112’ yi arayın.

Kemik Kırıklarının Teşhisi Ve Tedavisi

Doktorlar kemik kırıklarını röntgen ile teşhis edebilirler. Ayrıca BT taramalarını ve MRI taramalarını kullanabilirler.

Kırık kemikler kendiliğinden iyileşir. Tıbbi tedavinin amacı, kemik parçalarının doğru şekilde dizildiğinden emin olmaktır. Kemiğin kuvvet, hareket ve hassasiyet açısından tamamen iyileşmesi gerekir. Bazı karmaşık kırıklarda ameliyat gerekebilir. Kırığın nerede ve ne kadar şiddetli olduğuna bağlı olarak tedavi şekli uygulanmalıdır.