Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Ellerin zaman içerisinde çok yorgun olduğunu ortaya çıkaran rahatsızlığa karpal tünel sendromu denir. El bileğinde ve parmaklarda meydana gelen sinir sıkışmasıyla kendisini gösteren bu rahatsızlığın tedavisi basittir. Tedavi edilmemesi halinde ilerleyen karpal tünel elde ve parmaklarda yoğun bir ağrıya neden olur.  Genelde 3 parmakta sıklıkla karşılaşılan bu durum bir süre sonra günlük yaşamda hastanın zorlanmasına neden olur. Meselâ hasta düğmesini iliklemede, gazetesini tutmakta zorluk yaşayabilir. 40 yaşın üzerindeki kadınlarda ve erişkinlerde görülebilir.

Karpal Tünel Kimlerde Görülür?

• Masa başında bilgisayar ve mause ile çok uğraşanlarda,
  • Duruş bozukluğunun olduğu kişilerde,
  • Ev hanımlarında,
  • Elleriyle çok fazla işçilik yapanlarda,
  • Bileklerindeki kanalları dar olanlarda,
  • Kilolu olanlarda,
  • Bel fıtığı olan kişilerde,
  • Alkol kullananlarda,
  • Travma sonrasında,
  • Doku iltihaplanmalarında,

Mersin el cerrahisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Karpal Tünel Sendromu Belirtileri Nelerdir?

Karpal tünel sendromu ilk olarak el ve parmaklarda uyuşmaların yaşanmasıyla kendisini gösterir. Parmaklarda yaşanan hissizlik zorlanmaya neden olurken el ve parmak bölgesinde karıncalanmalar ve ağrılar meydana gelir. Kişi ellerini yumruk yaparken zorlanır ve bazen kol ve omuzlara doğru giden ağrılar kendisini göstermeye başlar. Yaşanan uyuşma, ağrı ve sızı hali günlük yaşamı etkilerken kişinin rutin işlerini yapmasında zorlanmasına neden olur.

Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Karpal Tünel Sendromu Nasıl Tedavi Edilir?

Karpal tünel sendromunda tedavi yöntemi hastalığın o anki derecesine ve seyrine göre değişiklik gösterir. Doktor muayene sonrasında nasıl bir tedavi şekli olması gerektiğine karar verir. Tedavinin amacı ise kişinin kaybedilmiş olan günlük konforunu tekrar kazanmasını sağlamaktır. Tedavi şekli olarak fizik, ilaç ya da son çözüm cerrahi olarak değerlendirilebilir.

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz

El Bileğinizi Zorlamayın

Karpal tünel sendromundan korunabilmek için öncelikle ellerinizi ve bileklerinizi zorlayan işlerden kaçınmanız gerekir. Aşırı zorlamalar ya da mesleklerinden dolayı özellikle parmaklarını zorlamak durumunda kalan kişilerin uygulaması gereken yöntemleri iyi bilmesi önemlidir.

Bilgisayar başında çalışanların kullandıkları mauselerini dikkatli seçmeleri ve bileklerine yük bindirecek hareketlerden kaçınmaları gerekir.