İnsanın bütün kendi işini kendi başına yapabilmesi için ellerine ihtiyaç duyuyor. Hayatımızın belli dönemlerinde ellerimizde sağlık sorunları meydana gelebiliyor.

Ellerde meydana gelen rahatsızlıklar günlük hayatın akışını olumsuz yönde etkileyebilir. Kendi başımıza iş yapamaz hale gelebilir psikolojik olarak bu durumdan oldukça etkileyebiliriz.

Ellerle meydana gelen her türlü rahatsızlıkların tedavi eden ana bilim dalına el cerrahisi deniliyor.

El Cerrahisi Nedir?

El cerrahisi genellikle el, ön kol ve el bileği ile meydana gelebilen rahatsızlıkları inceleyen bilim dalına denir. El cerrahisi genellikle birçok bölüm ile eş zamanlı olarak çalışabiliyor. Ortopedi plastik cerrahi gibi alanlarda Fikir alışverişi yaparak çalışan el cerrahisi, elde meydana gelen hasar ve tahribatların onarılması için önemli bir bölümdür. Vücudumuzun üst kısmından yani omuzlarımız dan başlayıp el parmak uçlarınızla kadar bizi inceleyen el cerrahisi, sağlık sorunlarına çözüm bulmak için birçok yöntemi kullanıyor.

El Cerrahisi Hangi İşlemleri Yapıyor?

El cerrahisi elde oluşan her türlü rahatsızlıklar yaralanmaları gideren bölümdür. Genellikle elde meydana gelen romatizmal hastalıklar, genetik hastalıklar ve daha birçok hastalıkları tedavi edebiliyor. Elimizi düzgün bir şekilde kullanmanız bizim için önemlidir. Ellerde meydana gelebilen birçok hastalık günlük hayatta elimizi düzgün bir şekilde kullanmamızın önemi geçiyor. Günlük hayatta kendi işimizi kendimiz yaptığımız için ellerimiz bizim için çok değerlidir. Ellerde meydana gelen rahatsızlıklar her türlü yaşam kalitemizi düşüren yapıdadır. Hayatın akışında kendi işimizi yapamayacak kadar ellerimiz hasar görüyorsa, el cerrahisi bütün bu sorunları çözmeye yönelik operasyonları gerçekleştiriyor.

El Cerrahisi Hangi Hastalıkları Tedavi Eder?

El cerrahisi elde meydana gelen her türlü rahatsızlıkları tedavi edebiliyor. Ellerde, kollarda ve bacaklarda meydana gelen her türlü yaralanmalar cerrahi operasyonlar ile tedavi edilebiliyor. Herhangi bir yaralanma ciddi boyutlarda ise mikro cerrahi ile yardımlaşarak profesyonel olarak tedavi işlemleri gerçekleştiriliyor. Ellerde ve ayaklarda meydana gelebilen kiriş ve sinir yaralanmaları el cerrahisi tarafından tedavi ediliyor. El ve parmak kopmaları mikro cerrahi ile birlikte dikme işlemi yapılarak tedavi altına alınıyor. Doğuştan parmak yapışıklığı ve parmak fazlalığı gibi cerrahi girişim gerektiren işlemler el cerrahisi tarafından tedavi altına alınıyor. Parmak eksikliği olan kişiler, vücudunun herhangi bir bölmesinden parçalar alınarak yapar parmak yapılarak el cerrahisi tarafından dikiliyor.

Ellerde Gelişen Rahatsızlar

Ellerde gelişen bütün rahatsızlıklar el cerrahisi ile tedavi edilir. Yanığa bağlı el ve ayaklarda meydana gelebilen bozukluklar ve şekil kayıpları el cerrahisi tarafından tedavi ediliyor. Ayrıca ellerde meydana gelen tümörler ve yumuşak doku hastalıkları tedavi altına alınıyor.

Parmak kırığı, el kırığı ve bilek kırığı gibi kırık çeşitleri el cerrahisinin kapsamına giriyor. Tüm dokulardaki kas kayıpları ve sinir sıkışmaları, tendon sıkışmaları tedavi ediliyor. Ayrıca ellerde meydana gelebilen her türlü enfeksiyon hastalıkları el cerrahisi tarafından tedavi altına alınıyor.

Ellerde meydana gelen rahatsızlıkları tedavi eden el cerrahisi, girişimsel cerrahi ve ilaç tedavileri ile ellerde meydana gelen rahatsızlıkları sonlandırmaya çalışıyor.

Ellerle meydana gelen her türlü rahatsızlıkların tedavi eden ana bilim dalına el cerrahisi deniliyor. El cerrahisi genellikle el, ön kol ve el bileği ile meydana gelebilen rahatsızlıkları inceleyen bilim dalına denir.

El Cerrahisi Tedavileri

El cerrahisi yapmış olduğu birçok ameliyat sonrasında başarılı işler çıkartıyor. Ellerde meydana gelen tahribat ve rahatsızlıklar cerrahi girişimler sayesinde ortadan kaldırılabiliyor. Ameliyat sonrasında alınan fizik tedavi ile desteklenen tedavi yöntemleri daha kalıcı sonuca ulaşmanızı sağlayacaktır. Fizik tedavi ameliyat sonrası oluşabilecek hareket bozuklukları ve his kaybını önlemek de önemli bir rol oynuyor. Bu yüzden cerrahınız hangi tedavi yöntemini belirliyor ve uyguluyor ise, sizlerle ve bu yöntemlere uyarak sağlığınıza kısa bir sürede kavuşabilirsiniz.