Dizde Ödem Nasıl Oluşur, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dizde gözle görülen şişme, sertlik ve morarma gibi durumlar ödem oluşturduğunun belirtisidir ve bu durum ağrı şeklinde kendisini gösterir. Dizde meydana gelen sorun ortaya çıktığında vücut kendi direncini ortaya çıkarır ve ağrı bunun bir başlangıcıdır. Sı ya da irin şeklinde tabir edilmiş sıvı, dizdeki ödemin de kaynağı olarak belirtilebilir.

Eğer diz aşırı bir şekilde sıvı üretimi yapmaya başlarsa bu durumda MR veya el ile bölgenin kontrolü sağlanır ve dizde meydana gelmiş ödemin tanısı konulabilir. Dide ödem de çoğu zaman sıvı birikmesiyle diz şişkinliğinden dolayı dizin hareketlerinde bir kısıtlama meydana gelebilir. Tedavisi için öncelikli olarak hastanın kendi kendine yapması gereken tavsiyelerde bulunulur. Bu buz ve istirahat tedavisi şeklinde belirtilebilir.

Diz Kemik İliği Ödemi

Dizde meydana gelen ağrılar, hareket kısıtlılığı diz içi ödem ve şişme tam olarak bilinmeyen nedenlerden kaynaklanabilir. Dizde eklem yaptığı bölgede kemiğin içerisinde oluşan kemik iliği ödemin adıdır.

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz

Dizde Ödem Nasıl Oluşur, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diz Kemik İliği Bulguları Nelerdir?

Diz kemik iliği bulguları genellikle bilinmeyen bir durumdur. MR uygulamasını yaygınlaşması sonrasında hastalığın tespit edilmesi daha kolay olmuştur.

Dizin iç bölümünde öne doğru yansıyan 2–3 haftada geçmeyen bir ağrı şikâyeti meydana gelir. Hareketin kısıtlanması üzerine basamama haftalar içinde artar ve sonunda hastalar neredeyse adım atmakta zorlanırlar.

Genelde hastalar bu ağrıyı geçiştirir. Ağrı kesici, krem ve fizik tedavi gibi durumlar hastalara verilecek geleneksel tedavi yöntemleridir. Bu tür hastalıklarda röntgen belirleyici olan bir faktör değildir, fakat rutin olarak çekilmesi gereklidir. MR görüntülemesi ise hastalığın belirlenmesinde önemli bir rol oynar.

Mersin diz artroskopisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Diz Kemik İliği Nasıl Tedavi Edilir?

Diz kemik iliği tedavisinde istirahat en önemli etkenlerin başında gelir ve hayati öneme sahiptir. İstirahat mutlaka evde ve ayağın uzatılarak yapılması gerekir. Hastanın bu süreçte mutlaka ayaklarını uzatıp ayağa kalktığında ise koltuk değneklerini kullanması gerekir. Ayağa hiç yük verilmemesi çok önemlidir. Tedavinin ilk aşamasında kan sulandırıcı ilaçlar kullanılabilir.