Diz Kapağı Ağrısı Neden Olur?

Dizler gün içerisinde yükün en çok maruz kaldığı alanlardır. Doğal olarak da sürekli kullanım beraberinde eklemlerde bulunan kıkırdak dokunun aşınmasına ya da kemiğe zarar vermesine neden olabilir.

Diz kapağındaki ağrıların oluşmasına etki eden birtakım faktörler vardır. Bunlar osteoartrit, travma ve yaralanmalar, pozisyonel olarak diz kapağının kayması, diz kapağında yer alan tümörler, enfeksiyon, yağ dokusunun ya da tendonların iltihaplanması, plika gibi çeşitli durumlardır.

Diz kapağındaki ağrının şekli, hastalığın türüne ve şekline göre değişkenlik gösterir. Ancak her şekilde de diz kapağındaki ağrı ciddi şekilde hissedilebilir. Diz kapağında oluşan bu ağrıların ilk tedavisi doktor muayenesi sonrasında belirlenir ve bazı durumlarda da cerrahi müdahaleye gerek duyulur.

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz

Diz Kapağı Ağrısı Nedenleri Nelerdir?

Gün içerisinde yaptığımız her türlü aktivite yürüme, koşma, oturma, kalkma  diz eklemlerinin hareket etmesini ve baskı altında olmasını sağlar. Genelde yorgunluk ve aşırı kullanım olarak ortaya çıkan diz kapağı ağrısı, zorlama ve yaşla birlikte daha da hızlanabilir.  Diz kapağının ağrısı tek bir sebebe ve alana sıkıştırılmaz, bu nedenle ağrının nedenini anlayabilmek için kişinin öykusu çok önemlidir. Gerekli görüldüğü durumlarda radyolojik testler ve fizik tedavi sürecinin başlatılmış olması ise ağrının şeklini de değiştirecektir.

Diz Kapağı Ağrısı Neden Olur?

Ağrının tanısının konulabilmesi için hareketler sırasında mı yoksa istirahat sırasında mı veya sürekli mi? Öğrenilmesi gerekli olacaktır. Bunun içinde hastanın mutlaka öyküsünü açık ve doğru bir şekilde vermesi gerekir.

Mersin diz artroskopisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Diz Kapağı Kayması Nedir?

Diz kapağında meydana gelen ağrı genelde kapağın kayması neticesinde olur. Kayma genelde oturarak çalışanlarda görülen bir durumdur. Kadınlarda oluşma ihtimali erkeklere göre daha fazladır özellikle bağdaş kurarak oturmayı seven kişilerde sık rastlanabilir.

Diz kapağında meydana gelen ağrılarda hasta özellikle merdiven inme ve çıkma sırasında çok zorlandıklarını söylerler. Çömelme, koşma, uzun otura gibi durulmada da ağrı hissedilebilir. Bazı durumlarda ise dizde şişme ve morluk da görülebilir.

Hareket sırasında dizlerdeki gıcırdama ve dizin kilitlenmesi durumu da ortaya çıkan sonuçlar içerisindedir.

Dizlerinizde olan ağrılarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.