Dirsek Kırığının 6 Belirtisi

Dirseklerimiz, yüzünüzü yıkamak, nesneleri toplamak veya avucunuzu yukarı veya aşağı çevirmenizi gerektiren şeyler dahil, olmak üzere gerçekleştirdiğimiz tüm günlük görevler için hayati öneme sahiptir. Her yıl birçok insan,   dirsek kırığından muzdariptir. Dirsek kırıkları, düşme, dirseğe doğrudan darbe veya kolun anormal bükülmesinden kaynaklı olarak meydana gelebilir. Böyle bir durumla karşılaşmanız halinde eğer ki dirseğinizde aşağıdaki durumları hissediyorsanız kırık olma ihtimali yüksektir.

Dirsek kırığınız olabileceğine dair 6 işaret:

1. Dirseğin şişmesi ve morarması
  2. Aşırı ağrı
  3. Dirseğin içinde ve çevresinde sertlik
  4. Yaralanma anında çırpın veya patlayın
  5. Görünür deformite
  6. Kol, el bileği ve elde uyuşma veya güçsüzlük

Yukarıdaki belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız, mümkün olan en kısa sürede doktora görünün. Kolunuzu veya dirseğinizi hala hareket ettirebiliyor olsanız bile, kırık bir kemiğiniz olabilir, bu nedenle tedaviyi geciktirmeyin. Ne kadar geciktirirseniz, dirseğinizde kalıcı hasar veya sertlik olma şansınız o kadar artar.

Doktora gittiğinizde, dirsek kırığından muzdarip olup olmadığınızı belirlemek için muhtemelen bir röntgen veya CT taraması alacaktır. Kırığın türüne bağlı olarak cerrahınız sizinle bir tedavi planını görüşecektir.

Bazı dirsek kırıkları diğerlerinden daha şiddetlidir. Kemikler hareket etmemişse ve hareket etme riski düşükse, yaralanmayı tedavi etmek için bir askı, alçı veya atel kullanılacaktır. Kırık daha şiddetli ise ameliyat gerekebilir. Dirsek artroskopisi, dirsek kırığınızı tedavi etmek veya teşhis etmek için kullanılabilecek dirsek ameliyatı türüdür. Doktorunuz kalem genişliğindeki aletlerle küçük bir kesim yaparak işlemi gerçekleştirir.

Böylesine küçük bir kesi, hastaların tipik bir ameliyattan çok daha hızlı iyileşmesini sağlar. Ameliyattan sonra, kolunuzu kaldırmanız istenir ve muhtemelen bir atel yerleştirilir. İyileşirken dirseğinizdeki işlevi yeniden kazanmak için bir fizik tedavi de alabilirsiniz.

Yukarıdaki semptomlardan bazılarını – özellikle sertlik veya hareket kaybı – yaşıyor olabileceğinizi ve dirsek kırığı yerine artrit gibi bir durumdan muzdarip olabileceğinizi unutmamak önemlidir.

Kırıklar elde, kolda, dirsekte veya vücudun başka bir yerinde olsun, genel olarak ağrıya ve sertliğe neden olabilir. Kırık bir kemik içermeyen dirsek sertliği, muhtemelen fizik tedavi yardımı ile tedavi edilir.