Çocuklar doğduğu andan itibaren birçok sağlık sorunu ile karşı karşıya kalabiliyor. Vücutlarında meydana gelebilen sağlık sorunları ile ileri ki yaşlarda sorun teşkil etmemesi için tedavi altına alınması gerekiyor.

Çocuklarda sıklıkla karşılaşılan ortopedik sorunlar genellikle daha sonradan fark ediliyor. Erken tespit edilmediği için bu soruna ileri ki yaşlarda tedavi altına almak mümkün değildir. Bu yüzden çocuklardaki gelişimsel bozuklukları fark ettiğiniz andan itibaren çocuk ortopedi uzmanlarına başvurmanız gerekiyor.

Çocuk ortopedisi genellikle 0 16 yaş grubu çocukların gelişimsel bozuklukları, yürüme zorluğu, deformiteler, uvuzlarda meydana gelen uzunluk ve kısalık farklılıkları, çeşitli kıkırdak sorunları çocuk ortopedi tarafından inceleniyor.

Çocuk Ortopedisi Nedir?

Çocuk ortopedisi genellikle 0 16 yaş grubu çocukların gelişimsel bozuklukları, yürüme zorluğu, deformiteler, uvuzlarda meydana gelen uzunluk ve kısalık farklılıkları, çeşitli kıkırdak sorunları çocuk ortopedi tarafından inceleniyor. Çocuklarla meydana gelebilen her türlü gelişimsel rahatsızlıklar çocuk ortopedi tarafından inceleniyor. Gerekli tetkikler yapıldıktan sonra çocuklardaki rahatsızlık nedenleri belirleniyor. Tedavi yöntemi ve şekilleri kesinlikle ailemin gözetimi altında ve onayı alınarak yapılıyor. Çocuklarda meydana gelebilen birçok sorun vardır. Gelişimsel olarak meydana gelen bu tarz sorunları, yakından inceleyerek farkına vardığınız anda en yakın çocuk ortopedi doktoruna götürmeniz gerekiyor. Farkına varmış olduğunuz hastalıklarda ne kadar erken davranırsanız sonuç o kadar olumlu olacaktır. Geç kalınan her hastalık çocukluk çağında meydana geldiği için, ilerki yaşlarda tedavi edilmesi zor bir duruma gelebilir.

Tedavi Edilen Hastalıklar

Çarpık ayak sorunu genellikle çocuklar doğduğu andan itibaren karşı karşıya kalınan bir durumdur. Çocuğun doğuşundan meydana gelebilen çarpık ayak sorunu içe dönük ayak ve içe dönük topuk ile ortaya çıkıyor. Tedavi ne kadar erken başlanırsa o kadar kalıcı sonuçlar alınabilir. Çocukluk çağında fark edilen bu hastalık, erken bir şekilde tedavi edilirse oldukça olumlu sonuçlar elde ediliyor. Fakat geç kalınırsa deformite daha da yayılarak dirençli hale gelir ve tedavisi mümkün olmayan sorunlara yol açabilir. Bebek yürümeye başlamadan tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır. Ponseti yöntemi ile belirli aralıklarla bebeğin ayağı alçıya alınarak, düzgün bir hale gelmesi sağlanır. Bebeğin sağlığına kavuşması için yapılan bu yöntem oldukça etkilidir. Tedavi süreci genellikle 8 ile 12 hafta sürebilir. Tedavi yeterli geldiği andan itibaren özel ayakkabı ile 2 ay düzenli bir şekilde yürümesi gerekiyor.

Kalça Çıkığı Tedavisi

Bebeklerde en sık karşılaşılan kalça çıkığı çocuk ortopedi tarafından tedavi ediliyor. Genel olarak leğen kemiğine yerinde olmaması ile oluşan bu hastalıkta kalça tamamı ile yerinde değildir. Oluşma sebebi ise hamilelikte meydana gelebilen genetik ve hormonsal sebeplerden dolayı ulaşabiliyor. Bebeğin anne karnında yeterli alanı olmaması ve kalça gelişimi tamamlayamaması ile alakalı olarak bu sorun ortaya çıkabiliyor. Erken tanı ve tedavisi mümkün olan bu hastalık için 4 aydan itibaren röntgen çektirmek önemlidir. Sürekli olarak takip yapılması ve kesinlikle tedavi edilmesi için erken teşhis önemlidir. İhmale gelmeyen ve asla ertelenmemesi gereken bir konudur. Gerekli tetkiklerden sonra belirlenecek olan tedavi yöntemi sonrasında kalça çıkığı ortadan kaldırılabilir.

Düz Taban Ve İçe Basma

Bebeklerde en çok görülen düz taban ve içe basma sorunu sıklıkla karşılaşılan bir fiziksel rahatsızlıktır. Genellikle bütün çocuklar düz taban olarak doğar ve ilerki zamanlarda ayakları şekil normal ayak formuna döner. Eğer düzelmezse düz taban tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır.

Gerekli ayakkabılar ve cerrahi girişimler ve tedavi edilebilen bu hastalık çocuk ortopedisi tarafından çözüme kavuşturuyor. İçe basma sorunu yürüme ile birlikte çocuklarda görülen bir sorundur. Bu sorun çocukların düzgün yürümesini önleyen bir yapıya sahiptir. İçe basma sorunu da çocuk ortopedi tarafından tedavi edilen bir fiziksel sorundur.