Bilek Ağrıları ve Tedavisi

Günlük aktiviteler sırasında bileğinizde ağrı mı hissediyorsunuz? El bileği eklemlerin içinde ve çevresinde kompleks bir tendon, bağ, kemik, damar ve kıkırdak ağı olduğundan, bilek ağrısı birçok şeye bağlanabilir.

Yukarıdaki resimde vurgulandığı gibi, bilek ağrısının yaygın yeri, bileğin küçük parmak tarafındadır. Bu bölgedeki ağrı, ulna kemiği ile bileğin aynı tarafında olduğu için ulna taraflı bilek ağrısı olarak adlandırılır.

Bu bölge karmaşık bir yapı oluşturan bağ ve kıkırdaklara sahiptir. Buradaki ağrı, günlük aktiviteleri büyük ölçüde etkileyebilir ve sınırlayabilir.

Ulna Bilek Ağrısına Ne Sebep Olur?

Düşme veya kavrama sırasında bükülme gibi akut yaralanmalar, bileğinizde ağrıya neden olabilir. Bu tür bilek ağrısının bir başka suçlusu, sürekli kavrama veya ağırlık taşımadan kaynaklanan tekrarlayan stres olabilir. Tenis, beyzbol ve jimnastik gibi sporlar, bu tür tekrarlayan yaralanmaların en sık meydana geldiği etkinliklere örnektir.

Mersin el cerrahisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ulna taraflı bilek ağrısının bazı belirtileri nelerdir?

Bileğinizde yaralanma olabileceğine dair birçok işaret vardır. Aramanız gereken yaygın semptomlardan bazıları şunlardır:

• Kavrama aktiviteleri sırasında ağrı
  • Bileği bir yandan diğer yana hareket ettirirken ağrı
  • Bükme aktiviteleri sırasında ağrı (örneğin bir tornavida kullanmak veya kavanoz açmak)
  • Bileğinize ağırlık yüklerken ağrı (örneğin kendinizi sandalyeden yukarı kaldırma, şınav, amuda kalkma gibi)
  • Bilekte zayıflık
  • Azalan hareket
  • Bileğin küçük parmak tarafında şişlik

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bilek Ağrıları ve Tedavisi

Ulnar taraflı bilek ağrısı için ne tür bir tedavi vardır?

Küçük parmak taraflı bilek ağrısı için tipik olarak iki tür tedavi yaklaşımı vardır:  Ameliyatsız ve cerrahi yöntemler.

Ameliyatsız tedavi genellikle aşağıdakilerden oluşur:

• Bileğin atellenmesi veya alçaltılması (örn. Özel veya prefabrik ortez, alçı,)
  • Altta yatan şişliğe ikincil ağrıyı azaltmak için antienflamatuarlar
  • Aktivite değişikliği
  • Elektriksel stimülasyon (örn. TENS), ultrason, ısı ve buz gibi terapötik modaliteler
  • Kortizon enjeksiyonları

Akut yaralanma şiddetli olduğunda veya ameliyatsız tedaviye rağmen 6 ay devam eden semptomlardan sonra cerrahi müdahale uygun olabilir. Ameliyat, ön kolunuzdaki kemiklerden birinin onarımını veya kısaltılmasını içerebilir.