Bel Ağrısına Nasıl Geçer, Ağrıya Ne İyi Gelir?

Baş ağrısından sonra dünya da ikinci sırada yer alan bel ağrısı, özellikle masa başında çalışan kişilerin yaşam kalitesini düşüren bir durumdur. Bel ağrısı kişinin eklemlerinde ve kaslarında kendisini gösterir. Birçok nedeni olan bu ağrılar erişkin nüfusunun % 80’inin hayatının bir bölümünde karşılaşmasına neden olur.

Uzu süre boyunca ayakta kalmak, gebelik, aşırı kilolar, bacaklar arasındaki uzunluk kısalık farkı ve topuklu ayakkabı kullanımı gibi faktörler bel ağrılarının ortaya çıkmasına neden olabilir. Ağrıların tek nedeni bahsettiğimiz hususlar değildir. Bunların yanı sıra aşağıdaki başlıklarda ağrılara sebebiyet veren durumlar arasında yer alır.

Mersin diz artroskopisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bel Ağrısının Nedenleri Nelerdir?

• Bel fıtığı, postür bozuklukları ve bel zorlanması
  • Ani hareketler ya da üşütme nedeniyle oluşan bel tutulması
  • Başarısız bel ameliyatları sonrası
  • Psikojenik bel ağrısı
  • Böbrek, karaciğer ve mide gibi organ rahatsızlıkları
  • Kanserler
  • Brucella, tüberküloz
  • Bel omurgasının kireçlenmesi
  • Omurga kırıkları veya omurga kayması
  • Doğumsal anomaliler

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz

Bel Ağrısına Nasıl Geçer, Ağrıya Ne İyi Gelir?

Bel Ağrısı Nasıl Geçer?

Bel ağrısının tedavisine başlayabilmek için öncelikli olarak neden kaynaklanmış olduğunu tespit etmek gerekir. Tedavi aşamasında ise kullanılan yöntemler ağrı kesiciler, kas gevşeticiler ve romatizmal ilaçlardır.

İlaçların dışında uygulanacak olan yöntemler ise sinirlerin uyarılması şeklinde olur. Bunun için elektrik akımları lazer terapi, derin dokuların gevşetilmesi ve sıcak uygulaması gibi sayılabilir.

Bel Ağrısına Ne İyi Gelir?

Bel ağrılarının tedavi edilebilmesi için en başarılı yöntem kasların güçlendirilmesini sağlamaktır. Ağrının başladığı bölgeye ilk 24–48 saat içerisinde 5–10 dakikalık soğuk kompres uygulaması yapılabilir.

Bel ağrısı sürecinde belin çok fazla yorulmasını sağlamadan kısa mesafeli yürüyüşler, yüzme ve bisiklete binme gibi sporlar yapılabilir. Germe şeklinde egzersizler yapmakta bel ağrısının azaltılması için faydalı olacaktır. Bel ağrısı dinlenme ile birlikte geçmiyorsa ve kişinin yaşam standartlarını düşürüyorsa bu durumda vakit geçirmeden doktora danışmakta fayda vardır.