Ayak Dondurma Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ayak dondurma ameliyatı yani sabitleme ameliyatı, ayakta meydana gelen deformasyon sonrasında sıklıkla yapılan cerrahi bir işlemdir. Dondurma, ayak bilek eklemlerinin birbirine birleştirilmesi yani kemiğin kemiğe kaynatılması anlamına gelir. Eğer eklemlerde bir kireçlenme durumu varsa ve bu durum ağrıya neden oluyorsa ayakta ileri derece de bozulma oluşabilir. Böyle bir durumda cerrahi işlem kaçınılmaz bir çare olarak karşımıza çıkar.

Ayaklar stabil olması gereken bir yapıdadır ayakta iki bileğin dışında toplamda 29 eklem vardır ve bu da gerekli durumlarda eklemlerin sabitlenmesini gerektirir. Ayağın ihtiyaç duyulan yükü taşıyabilmesi ve stabil olabilmesi için yapılan bu cerrahi işlem sonucunda eskisi kadar olmasa da ağrısız sızısız yaşam devam edecektir. Sabitlemenin amacı da günlük yaşam içerisinde ayağın ihtiyacı olan yükün rahatlıkla kaldırabilmesini sağlamaktır.

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ayak Dondurma Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Ayak Bileğinde Dondurma Ameliyatı

Ayak bileği dondurma ameliyatı günümüzde başarılı bir şekilde yapılmaktadır. Ameliyat sonrasında hasta tekrar eskisi gibi ayağa kalkabilir. Sabitlenmenin olduğu ekleme göre ayaktaki duruşta farklılık görülebilir. Sabitleme işlemi esnasında en fazla 3 eklem kullanılır. Eğer 3 eklemi geçilmiyorsa korkulacak bir durum yoktur. Bu bazen 4-5 ekleme kadar da çıkabilir.  Ayak dondurma ameliyatlarındaki amaç hastanın olduğundan daha iyi olmasını sağlamaktır. Bahsetmiş olduğumuz eklem sayısında müdahale edilmesi halinde hasta şu an olduğu durumda çok daha iyi olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken faktörlerin başında ise tekniği yapacak olan doktorun tecrübesidir. Her ameliyat işleminde olduğu gibi ayak dondurma işleminde de uzmanlık önemlidir. İşini bilen bir doktorun yapmış olduğu ameliyat sonrasında hasta herhangi bir sorunla karşılaşmaz.

Mersin diz artroskopisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ayak Bileği Dondurma Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Ayak bileği ameliyatı sonrasında ayakta şişme ve ağrı durumu olabilir. Şişliğin azaltılabilmesi için ayağın yüksekte tutulması gerekir. Kesiler iyileşirken bölgenin enfeksiyon riskine karşı mutlaka temiz ve kuru tutulması şarttır. Doktor işlem sonrasında kullanılması amacıyla ağrı kesiciler verecektir. Bacağın üzerine ağırlık vermeden 1 aylık sürecin geçmesini beklemek doğru olabilir. Ameliyatın ciddiyetine ve doktorun önerine bağlı kalınarak başlanan iyileşme süreci sorunsuz bir şekilde sona erecektir.

Ayak dondurma ameliyatı sonrasında fizik tedavi de tavsiye edilir. Bu süreç içerisinde kişinin kendisini çok fazla yormadan fizik tedavi işlemlerini yapması gerekir.