Aşil Tendonu Kopması

Her insanın vücudunda sistemin hatasız çalışması için birtakım tendonlar ve bağlar bulunur. Aşil tendonu da bunlardan bir tanesidir. İnsan baldırının arka tarafında bulunan bu kas gurubu topuk kemiğine bağlanmayı sağlar.

Aşil tendonları, genelde sporcularda aniden meydana gelen zorlama esnasında ortaya çıkan yaralanmalardan bir tanesidir. Aşil tendonunda kopma genelde tendonun topuk kemiğine yapışmış olduğu bölgenin 3–4 cm üstünde olur.

Aşil Tendonu Kopması Belirtileri

Aşil tendonunun kopması sonrasında birtakım belirtiler kendisini gösterir. Örneğin hasta parmak ucuna yükseldiğinde ya da yürüdüğünde şiddetli bir ağrı meydana gelir. Ağrılar hareket ederken az hissediliyor olsa da durdurulduğunda artmaya başlar. Aşil tendonunun koptuğu anda belirgin bir şaklama sesi çıkar ve kişide sert bir ağrı durumu meydana gelir. Aşil tendonu şikayeti hastanın durumuna göre değişiklik gösterir.

Mersin diz artroskopisi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Aşil Tendonu Kopması

Aşil Tendonu Tedavisi

Aşil tendonun kopması sonrasında yapılacak olan en etkili tedavi cerrahi sistemdir. Sporcularda böyle bir durumun meydana gelmesi halinde cerrahi tedaviden başka herhangi bir tedavi tercih edilmez.

Aşil tendonunda cerrahi işlem yapılmadan önce hastanın yaşı ve günlük aktivitesi göz önünde bulundurulur, ortopedi ve travmatoloji uzmanı cerrahi işleme karar verir.

Bazı hastalarda ise artrodez veya ayak bileğindeki kemiklerin kaynaştırılması tedavisi yapılır. Bazı vaka durumlarında osteotomi ya d kemiğin kesilerek yeniden şekillendirilme yapılması tercih edilir.

Aşil tendonu tedavisi günümüzde gelişmiş cihazlarla ve teknikler uygulanarak başarılı bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Ameliyatsız olan tedavilerin gerektirmiş olduğu ayağın uzun süre boyunca alçıda kalması ve tendonun yeniden kopma ihtimali gibi durumlar ortadan kaldırılan modern cerrahi yöntemler tercih edilerek hastalar cerrahi ameliyattan kısa süre sonra günlük işlemlerine tekrar geri dönebilir.

Mersin artroskopi için bizimle iletişime geçebilirsiniz

Aşil Tendonu Kopmasını Önlemek Neler Yapılmalıdır?

• Aşil tendonunun kompası sonrasında tendonun tam olarak ısınmasının sağlanası gerekir.
  • Spor yapılacağı zaman tendonun zorlanması önlenmeli ve sağlıklı ayakkabılar tercih edilmelidir.
  • Baldır kaslarının kuvvetlendirilmesi gerekir.
  • Ayaklara yüklenen sert ve an hareketlerden kaçınılması gerekir.
  • Koşma gerekiyorsa bir anda değil yavaş yavaş hızlanmak gerekir.
  • Antrenman sonrasında ayakların dinlendirilmesi gerekir.