İnsan vücudunda birçok eklem ve kas bulunuyor. Eklem ve kasların hareket olanağı sağladığı ve günlük aktivitelerimiz sürülebilecek özelliklerde olduğu göz önüne alındığında, herhangi bir ağrı meydana geldiğinde hemen tedavi yöntemleri araştırılabilir.

Eklemlerde ve kaslarda meydana gelebilecek çeşitli sebeplerde sağlık sorunları bulunuyor. Eklemlerde meydana gelen birçok hastalık çeşitli ameliyat yöntemi ile tedavi altına alınabiliyor. Fakat ameliyat yönteminin kalıcı hasar vermemesi ve kısa sürede iyileşmesi oldukça önemlidir.

Bu açıdan gerekli görülen en iyi yöntem artroskopi cerrahi oluyor. Sunmuş olduğu birçok avantaj ve ameliyat sonrası sağlığın geri kazanılması daha kolay olduğu için tercih edilen bir ameliyat yöntemidir.

Artroskopi cerrahi kolay iyileşebilen bir ameliyat türüdür. Genellikle eklem hastalıklarında kullanılan bir yöntemdir.

Artroskopik Cerrahi Nedir?

Artroskopi cerrahi kolay iyileşebilen bir ameliyat türüdür. Genellikle eklem hastalıklarında kullanılan bir yöntemdir. Duymuş olduğu insan sağlığına avantaj sayesinde en çok tercih edilen ameliyat yöntemlerinin başında geliyor. İnsan vücudunda meydana gelen eklem hastalıklarının kamera yardımı ile kapalı olarak tedavi edildiği  yöntemlerden bir tanesidir. Genellikle büyük kesitler açılmadan yapılan bu operasyon son zamanlarda ülkemizde ve tüm dünyada yaygın olarak kullanılıyor. Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte sağlık sektöründe ortaya atılan ve sunulan birçok olanaklar arasında bu yöntem bulunuyor. Yeni nesil cerrahi yöntemleri fazla acı ve kesit olmadan yapılıyor. Teknolojik ve kaliteli ekipmanlar sayesinde profesyonel olarak yapılan bu tedavi yöntemi birçok avantajı beraberinde getiriyor.

Artroskopi Nasıl Uygulanır?

Artroskopi uygulaması basit bir yöntem ile yapılıyor. Genellikle diz eklem sorunları için kullanılan bu yöntem kolay bir şekilde uygulanıyor. Cildi atılan 0.5 cm kesik sayesinde cildin içerisine girilerek, hedeflenen bölgeye ulaşılıyor. Diz ekleminin içlerinde bulunan her türlü alan inceleniyor ve monitöre yansıtılıyor. Artroskopi denilen incecik bir mekanizmanın ucuna yerleştirilen kamera sistemidir. Kamera sistemi sayesinde Cerrah monitöre yansıtılan görüntüden diz kapağında olup biten her şeyi görüyor ve ayrıntılı bir şekilde inceliyor. Artroskopi sırasında görüntünün boyutu istediğiniz kadar büyütülüp küçültülebilir. Detaylı bir şekilde inceleme yapılacağı zaman görüntü oldukça büyük bir hale getiriliyor. Böylelikle kamera sistemi ile vücudumuzda bulunan eklemlerdeki ağrılar ve şikayetler kolay bir şekilde ortadan kaldırılabiliyor. Ayrıca detaylı bir şekilde inceleme yapıldığı için olası diğer bütün hastalıklar görülebiliyor.

Artroskopi Avantajları Nelerdir?

Artroskopi  birçok avantajı sunuyor. Detaylı ve ayrıntılı bir inceleme sunuyor. Ayrıca diğer bütün girişimlere göre daha risksiz bir sistemdir. Daha konforlu ve daha güvenilir bir yöntemdir. Ameliyat sonrası iyileşme süreci daha çabuk olduğu için diğer ameliyat oranlarına göre oldukça avantajlıdır. Diğer ameliyat sistemlerine göre daha az komplikasyon gelişebilir ve daha risksiz bir sistemdir. Enfeksiyon kapma oranı diğer ameliyat türlerine göre daha azdır. Ayrıca estetik açıdan dikiş izleri çok minik ve görünmeyen yapıdadır. Diğer kullanılan bütün yöntemlere göre ağrı daha az olacaktır. Sunmuş olduğu bu avantajlar sayesinde, insan sağlığına oldukça faydalı ve kolay bir tedavi yöntemi sunuyor.

Artroskopik Girişimler Ve Tedavi Edilen Hastalıklar

Artroskopi girişimler genellikle üç farklı başlık adı altında yapılıyor. Hastalığın boyutu ve durumuna göre girişimler farklılık gösterebilir. Ayak antroskopisi, diz antroskopisi,omuz antroskopisi olarak yapılıyor. Genellikle diz hastalıklarında kullanılan ve tedavi edilen hastalıklar bulunuyor. Menisküs hastalığı, kıkırdak hasarları, bağ ve kas yaralanmaları bu yöntem ile tedavi edilebiliyor. Omuzda meydana gelebilen birçok hastalıkta bu yöntemi tedavi edilebiliyor. Omuz çıkıkları, kas sıkışması, romatizmalı hastalıklar, kireçlenmeler, eklem içi serbest cisim çıkartılması, ayak bileği kırığı, doku sıkışması gibi hastalıklar artroskopi girişimler ile tedavi ediliyor.