Artroskopi Nedir, Nasıl Yapılır?

Eklemlerin iç bölümlerinin görüntülü olarak kontrol edilip, olası hastalıkların tanısını ve tedavisini gerçekleştirme yöntemine artroskopi denilir? En çok uygulandığı eklemler diz, omuz, kalça, ayak, dirsek ve el bilekleridir. Mersin ortopedi doktorları bu alanda başarılı tedaviler gerçekleştirmiştir.

Artroskopi Hangi Bölgelere Yapılır?

Artroskopinin uygulandığı pek çok bölge vardır, fakat genelde diz bölgesinde olan menisküs yırtıkları, ön ve arka çapraz bağları ile kıkırdak yaralanmalarının tedavisiyle tanınmıştır. Bu bölgelerde uygulandığında çok iyi sonuçlar verir. Ancak bunların dışında da birçok kıkırdak yüzey ve eklemlerde uygulanabilmektedir.

Artroskopi Açık Ameliyattan Farklı mıdır?

Artoskopik cerrahi bir işlemdir, fakat açık olarak yapılmadığından dolayı hastanın konforunu çok fazla etkilemez. Açık ameliyatlarda hastanın eklem bölgesinin tamamını görebilmek mümkün değildir ve buna rağmen ameliyat sonrasında ciddi ağrılar olabilir. Artroskopi uygulanan cihazın kalınlığı yaklaşık olarak yarım cm olduğu için iyileşme süreci de, ağrı eşiği de çok düşüktür.

Bu işlem sırasında 1 cm’den daha küçük bir kesi açılarak eklem içerisindeki tüm bölgeler muayene edilebilir. Eğer muayene işlemi sırasında bir hastalıkla karşılaşılırsa kesmek, dikmek ve tedavi edebilmek çok daha kolaydır.

Artroskopi Nedir, Nasıl Yapılır?

Artroskopik cerrahi  Sonrası Hastanede Kalma Süresi Ne Kadardır?

Artroskopi ameliyatlarında hastanın konforu olabildiğince yüksek tutulur. İşlemin gerçekleştirilmesi için bir günübirlik hastanede olmak yerlidir. Örneğin sabah artroskopi işlemi uygulanmış bir hasta yine aynı gün akşam evine gönderir. Fakat burada hastanede kalma süresini belirleyecek olan faktör ameliyat sırasında yapılan işlemin büyüklüğüdür. Eğer eklem içerisinde dren yerleştirilmişse hastanede kalma süreci birkaç gün uzayabilir.

Artroskopi Sonrası Neler Olur?

Mersin ortopedi doktorları tarafından yapılmış olan bir artroskopi işlemi sonrasında hastanın sargıları bir gün sonra çıkarılır. Küçük kesilere pansuman yapılarak açık bırakılar. Bu kesiler birkaç gün içerisinde kendiliğinden iyileşir.  Tam olarak düzelmenin sağlanması birkaç gün içerisinde gerçekleşmiş olur.

Bazı fonksiyonların eksiksiz olarak çalışabilmesi için kişiye birtakım egzersizler önerilir. Problem ciddi değilse birkaç gün içerisinde kişi sosyal yaşamına tekrar dönebilir.

Mersin diz artroskopisi konusunda Op. Dr. Fatih Kemal Doğan size en iyi desteği sağlar.