Artroskopi Ameliyatı Sonrası Yürüme Nasıl Olur?

Atroskopi ameliyatı anahtar deliği cerrahisi olarak bilinir. Bu işlem el ayak bileği, diz, kalça ve parmak eklemlerine cerrahi operasyon gerektiğinde kullanılan modern bir tıp tekniğidir

Artroskopi ameliyatları yarım saat ile bir saat arasında değişir. Sürenin uzunluğunu ya da kısalığını belirleyen faktör hastanın yaşı ve genel sağlık durumudur.

Artroskopi Ameliyatı Sonrası

Artroskopi ameliyatlarında hastanın iyileşme süreci normal hastalıklara göre çok daha kısadır. Ameliyat sonrasında işlemin yapıldığı bölgede şişlik ve ağrı meydana gelebilir, fakat genelde bu ağrılar şiddetli değildir. Bu ameliyat hastanın konforunu en iyi hale getirebilecek olan bir cerrahi işlemdir.

Artroskopi ameliyatında açık kesik ve yara olmadığından dolayı enfeksiyon riski çok azdır bu da avantaj sağlar.

Artroskopi Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Artroskopi ameliyatından sonra hastalar genelde bir hafta içerisinde rutin yaşama tekrar dönebilir. İşe gidiyorsa işe okula gidiyorsa okula devam edebilir. Merdiven iniş ve çıkışlarda ağrı sorunu olmayacağı gibi basit spor hareketleri de yapılabilir. Artroskopi ameliyatının yapılmış olduğu ekleme bağlı olarak bazı durumlarda atel ya da koltuk değneği kullanılması gerekli olabilir.

Artroskopi Ameliyatı Sonrası Yürüme Nasıl Olur?

Hangi Durumlarda Artroskopi Faydalıdır?

Artroskopi ameliyatları dizlerde, menisküste meydana gelen yırtıklarda, ön çapraz bağları yaralanmalarında, kıkırdak yaralanmalarında ve benzer hastalıklarda kullanılmakta ve başarılı sonuçlar alınmaktadır. Sürecin kısa ve tedavinin başarılı olması artroskopi ameliyatlarını tercih edilir yapmıştır.

Artroskopik Ameliyatı Sonrası Hastanede Kalma Süresi Ne Kadardır?

Artroskopi ameliyatları kısa süren işlem olduğundan dolayı genelde hastalar günübirlik olarak hastanede kalırlar. Örneğin sabah ameliyat için hastaneye gelmiş olan bir hasta akşama taburcu olarak evine gönderilmektedir. Fakat hastanede kalma süresini belirleyen şey tedavinin uygulanacağı yer ve hastanın genel sağlık durumudur. Örneğin 70 yaşında bir hastanın genelde hastanede birkaç gün kalması önerilir.

Artroskopi İle Açık Ameliyatın Farkı Nedir?

Açık ameliyatlarda sorunlu olan eklemlere ulaşabilmek için büyük kesilerin yapılması gerekir. Artroskopi ameliyatında ise böyle bir durum yoktur küçük bir delikten içeri girilerek işlem gerçekleştirilir.